نخستین ارزیابی‌ های سه موسسه نظرسنجی در اندونزی، رئیس جمهور کنونی را پیروز انتخابات ریاست جمهوری امروز اعلام می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دویچه وله آلمان گزارش داد نخستین ارزیابی‌ های سه موسسه نظرسنجی که یک ساعت پس از بسته شدن شعب رای گیری در اندونزی منتشر شد، «جوکو ویدودو» رئیس جمهور کنونی را پیروز انتخابات ریاست جمهوری امروز چهارشنبه در این کشور اعلام می کند.

 بر اساس این ارزیابی‌ ها که از نخستین شمارش آرا به دست آمدند، ­این سه موسسه نظرسنجی (Saiful Mujani Research Centre, Indo Barometer et Indikator Politik Indonesia) دست‌کم 55 درصد آرا را به جوکو ویدودو و حدود 44 درصد آرا را به رقیبش «پرابو وو سوبیانتو» ژنرال سابق اختصاص می دهند.

انتظار می رفت که ویدودوی 57 ساله برنده این انتخابات شود؛ با این حال این نتیجه قطعی نیست و نتایج رسمی، تا ماه مه اعلام نخواهند شد.

جوکو ویدودو که از سال 2014 میلادی قدرت را در دست دارد، امیدوار است از مسیر این انتخابات بتواند برای پنج سال دیگر به زمامداریش ادامه دهد.

رقیب اصلی این تاجر پیشین صنعت مبلمان که خود را «انسانی از جنس مردم» می‌ خواند، پرابووو سوبیانتو، ژنرال پیشین ارتش است. سوبیانتو دارای دیدگاه های ملی‌ گرایانه افراطی، پیش از این در رقابت های سال 2014 از جوکو ویدودو شکست خورده است.

رای دهندگان اندونزیایی پس از 6 ماه مبارزات انتخاباتی سرانجام روز چهارشنبه از ساعت 7 بامداد در بزرگترین انتخابات یک‌ روزه جهان شرکت کردند تا نمایندگان پارلمان و همچنین رئیس جمهور جدید خود را انتخاب کنند.

در اندونزی بیش از 192 میلیون نفر از جمعیت 260 میلیون نفری آن دارای شرایط لازم برای رای دادن هستند. این کشور بابیش از 17 هزار جزیره، دارای سه منطقه زمانی است و بین شرقی‌ ترین تا غربی‌ ترین نقطه آن بیش از 5 هزار کیلومتر فاصله است.

نزدیک به 350 هزار پلیس و نیروی نظامی در کنار 1.6 میلیون مامور پارلمانی در سراسر اندونزی امنیت این انتخابات را تامین می‌ کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.