منتقدان ترامپ امسال در میان برندگان جوایز پولیتزر موسوم به «اسکار روزنامه‌ نگاران» هستند

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آلمان گزارش داد: گزارشگران خبرگزاری‌ های آسوشیتدپرس و رویترز و همچنین روزنامه‌ های واشنگتن‌ پست، وال استریت ژورنال و نیویورک‌ تایمز در میان برندگان جوایز پولیتزر هستند. این جایزه به «اسکار روزنامه‌ نگاران» شهره است.

روز دوشنبه برندگان جایزه پولیتزر در شاخه‌ های گوناگون معرفی شدند. در مجموع گزارشگران 11 روزنامه، خبرگزاری و وب سایت‌ های خبری این جایزه معتبر را دریافت کردند.

روزنامه‌ های واشنگتن پست و نیویورک تایمز هر کدام دو بار موفق به کسب جایزه پولیتزر شدند.

مهم‌ ترین جایزه در 21 شاخه‌ پولیتزر، برای «خدمت به عموم» اهدا می‌ شود که امسال نصیب روزنامه محلی «سان سنتیل جنوب فلوریدا» شد.

داواران دلیل این انتخاب را افشاگری این روزنامه درباره کم‌ کاری مسئولان دولتی در رابطه با کشتار دانش‌ آموزان مدرسه «مرگوری استون من داگلاس» عنوان کردند. در آن حمله مسلحانه در فوریه 2018 یک مرد جوان و 17 دانش‌آموز و معلم کشته شدند.

گزارش های ضد ترامپ

روزنامه نیویورک تایمز جایزه «بهترین گزارش تحقیقی» را به دلیل مطالبی درباره فعالیت‌ های مالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دریافت کرد.

 

new-1555423298364

 

وال استریت ژورنال هم جایزه «گزارش ملی» را به دلیل گزارش‌ هایی درباره پرداخت مخفیانه رشوه و حق‌ السکوت به دو زن از جانب دونالد ترامپ کسب کرد.

در این پرونده که ابعاد و پیامدهای سیاسی گسترده‌ ای داشته، «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ اعتراف کرد که با پرداخت حق‌ السکوت به یک بازیگر فیلم های مستهجن و یک مدل در آخرین روزهای کارزار انتخاباتی سال 2016 قوانین مربوط به جنبه‌ های مالی کارزار انتخاباتی را نقض کرده است. این دو زن به نام‌ های «استورمی دانیلز» و «کارن مک‌ دوگال» ادعا می‌ کنند که با دونالد ترامپ رابطه جنسی داشته‌ اند. دونالد ترامپ ارتباط با این دو زن و فرار مالیاتی را تکذیب می‌ کند و این روزنامه‌ ها را متهم کرده که به خاطر مقاصد سیاسی او را هدف «اخبار جعلی» خود قرار داده‌ اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس جایزه ای به دلیل گزارش‌ های افشاگرانه درباره جنایت‌ های جنگی در یمن دریافت کرد و «وا لونه» و «کیاو سو او» دو گزارشگر دربند خبرگزاری رویترز، نیز موفق به دریافت پولیتزر شدند. این دو خبرنگار در میانمار به دلیل گزارش درباره کشتار مسلمانان روهینگا زندانی هستند.

جایزه سالانه پولیتزر از سال  1917 تاکنون در حوزه‌ های روزنامه‌ نگاری، ادبیات و موسیقی با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌ نگاران و نویسندگان، شاعران و موسیقی‌ دانان اعطا می‌ شود.

این جایزه به اسم «جوزف پولیتزر» بنیان‌گذار آن و روزنامه‌ نگار مجاری‌ تبار آمریکایی نام‌ گذاری شده است. برندگان این جایزه نشان طلا و مبلغ 15 هزار دلار نقدی دریافت می‌ کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.