رقیب دموکرات ترامپ اظهارنامه مالیاتی 10 سال گذشته خود را منتشر کرد و با این کار خود بیش از پیش با ترامپ که از انتشار این اسناد خودداری می کند، وارد تقابل شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد «برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی که کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا اعلام کرده است، اظهارنامه مالیاتی 10 سال گذشته خود را منتشر کرد و از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز خواست همین کار را انجام دهد. 

دفتر کارزار انتخاباتی این سناتور آمریکایی اعلام کرد سندرز اظهارنامه مالیاتی 10 سال گذشته خود ازجمله اظهارنامه مالیاتی سال 2018 را منتشر کرد و به عنوان حامی اصلی شفاف سازی، امیدوار است دونالد ترامپ و همه کاندیداهای دموکرات این انتخابات نیز اظهارنامه های مالیاتی خود را منتشر کنند. 

مطابق با اسناد ضمیمه این اظهارنامه مالیاتی، درآمد سالانه برنی سندرز و همسرش در سال های 2016 و 2017 بیش از یک میلیون دلار بوده است. 

بر اساس اظهارنامه مالیاتی سندرز، این زوج در سال 2018 میلادی 561،293 درآمد خالص داشتند. برنی سندرز در سال گذشته 393 هزار دلار درآمد در زمینه انتشار کتاب داشت و او و همسرش حدود 19 هزار دلار به خیریه بخشیده اند.

مالیات فدرال آنها بر اساس نرخ مالیات فدرال 26 درصد، به 145،840 دلار رسید.

برنی سندرز اعلام کرد: افزایش پرداخت مالیات همزمان با افزایش درآمد خود را نوعی الزام و نیز سرمایه گذاری در کشور می دانم. همچنان تلاش خواهیم کرد تا نظام مالیاتی کشور هرچه بیشتر بهبود یابد چرا که کشور ما منابع کافی برای تضمین تحقق آمال و خواسته های همه مردم آمریکا را داراست. 

نمایندگان آمریکایی با دونالد ترامپ به دلیل خودداری وی از انتشار اظهارنامه های مالیاتی اش وارد تقابل شده اند.

«ریچارد نیل» رئیس دموکرات کمیته منابع مالی مجلس نمایندگان آمریکا سازمان مالیاتی این کشور را موظف کرده است تا 23 آوریل اظهارنامه های مالیاتی دونالد ترامپ را به کنگره تحویل دهد. این کمیته پیشتر هم از سازمان خدمات درآمد داخلی که مسئول انجام امور مالیاتی است، خواسته بود اسناد مالیاتی ترامپ را تحویل کنگره دهد ولی با مخالفت این سازمان روبرو شده بود.

نیل در نامه تازه خود به رئیس این سازمان هشدار داده است که عدم ارسال مدارک مورد نظر مخالفت با خواسته کنگره تلقی خواهد شد. طبق قوانین آمریکا، ریچارد نیل تنها عضو مجلس نمایندگان است که اجازه دارد به سوابق مالیاتی شهروندان دسترسی مستقیم داشته باشد. او خواهان دریافت اسناد مربوط به مالیات پرداخت شده به وسیله دونالد ترامپ و شرکت هایش طی یک دوره شش ساله است.

جمهوری خواهان کنگره با این درخواست مخالفند. دونالد ترامپ که همواره با این درخواست مخالفت کرده، می گوید سازمان مالیاتی آمریکا در حال بازنگری اسناد مالیاتی اوست و به همین دلیل نمی تواند این اسناد را منتشر کند. اما سازمان خدمات درآمد داخلی (سازمان مالیاتی آمریکا)‌ اعلام کرده که به رغم بررسی اسناد مالیاتی ترامپ به وسیله بازرسان این سازمان،‌ منع قانونی برای انتشار آن وجود ندارد. 

​​​​​​​نیویورک تایمز چندی پیش گزارش داده بود که دونالد ترامپ به احتمال حدود دو دهه مالیات نپرداخته است. این روزنامه می‌ گوید استنادش به اسناد مالیاتی‌ ای است که به دستش رسیده است.

دونالد ترامپ به عنوان یک میلیاردر آمریکایی در سال 1995 به عنوان صاحب یک شرکت ساختمان‌ سازی اعلام کرده بود که 916 میلیون دلار ضرر کرده است. اسناد مالیاتی وی توسط منبعی ناشناس به دست این روزنامه رسیده بود.

همه روسای جمهوری آمریکا در 40 سال گذشته اسناد مالیاتی خود را منتشر کرده اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.