ریاض تلاش می کند که روابط خود با بغداد را به منظور محدود کردن نفوذ ایران در منطقه تقویت کند این در حالی است که عراق از گسترش روابط با همسایه جنوبی خود یعنی عربستان سعودی به دنبال منافع و فواید اقتصادی است.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،عربستان سعودی تعهد کرد که کمکی به ارزش یک میلیارد دلار به عراق برای ساختن شهر ورزشی در بغداد به عراق تقدیم می کند.این مساله در آغاز سفر مسئولان بلندپایه عربستانی به عراق به منظور تقویت روابط دو کشور مطرح شده است. دیدار مسئولان عربستان دو روز ادامه می یابد.

یک هیأت اقتصادی عربستانی شامل وزیر انرژی و سرمایه گذاری روز گذشته-چهارشنبه- به عراق رسید تا در دومین نشست شورای هماهنگی عربستان و عراق شرکت کند. این نشست طرحی بود که در سال 2017 آغاز شد تا روابط دو کشور همسایه را بهبود بخشد.

«ماجد بن عبدالله القصبی» وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی گفت که عربستان به منظور آغاز صدور روادید برای عراقی ها کنسولگری خود  در بغداد را بازگشایی می کند.

القصبی همچنین تأکید کرد که 13 توافقنامه آماده امضاست و فعالیت گذرگاه زمینی مرزی«عرعر» که عراق را به عربستان مرتبط می کند طی شش ماه از سر می گیرد.

در همین حال، رسانه های عراقی اعلام کردند که عربستان سه کنسولگری دیگر در عراق افتتاح می کند.

ریاض تلاش می کند که روابط خود با بغداد را به منظور محدود کردن نفوذ ایران در منطقه تقویت کند این در حالی است که عراق از گسترش روابط با همسایه جنوبی خود یعنی عربستان سعودی به دنبال منافع و فواید اقتصادی است.

عربستان سعودی در سال 2015 سفارت خود را پس از بستن 25 ساله آن را بازگشایی کرد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.