نخست وزیر انگلیس گفت که خروج با توافق بهترین گزینه برای انگلیس است و به همین دلیل او بار دیگر درخواست تمدید ماده ۵۰ پیمان لیسبون را مطرح می کند.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس عصر امروز سه شنبه گفت که بعد از ساعت ها گفتگو با وزرای کابینه به این نتیجه رسیده است که از اتحادیه اروپا بخواهد تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بار دیگر تمدید کند.

نخست وزیر انگلیس گفت که خروج با توافق بهترین گزینه برای انگلیس است و به همین دلیل او بار دیگر درخواست تمدید ماده ۵۰ پیمان لیسبون را مطرح می کند.

ترزا می همچنین گفت که قصد دارد با «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس (مخالف) ملاقات کند تا بر سر یک طرح جدید برای خروج از اتحادیه اروپا به توافق برسند.

درخواست ترزا می برای تمدید تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در حالی عصر سه شنبه مطرح شد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ساعتی پیش از سخنان ترزا می، به عدم تصمیم گیری بریتانیا درباره برکسیت واکنش نشان داد و گفت که اتحادیه اروپا نمی تواند بطور دائم «گروگان» بحران سیاسی بریتانیا باشد.

رئیس جمهوری فرانسه گفت که عدم ارائه یک برنامه جایگزین معتبر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا ۱۰ آوریل (یک هفته دیگر) به معنای آن است که آنها عملا خروج بدون توافق را انتخاب کرده‌اند.

ماکرون که این سخنان را در کنار نخست وزیر ایرلند بیان می کرد گفت که اولویت ما باید عملکرد مناسب اتحادیه اروپا و بازار واحد اروپایی باشد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت اینکه طرح جایگزین معتبری که او انتظار دارد انتخابات جدید، برگزاری همه پرسی یا راه حل متفاوت دیگری مانند اتحادیه گمرکی باشد، به انگلیسی ها بستگی دارد و پاریس دیدی باز در ارتباط با این طرح‌های بالقوه دارد.

گروهی از قانونگذاران انگلیسی روز سه شنبه گفتند که سعی می کنند قانونی را تصویب کنند که ترزا می را مجبور کند تا برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، زمان بیشتری از اتحادیه اروپا درخواست کند و بنابراین مانع خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا شود که به طور بالقوه می تواند به هرج و مرج بیانجامد.

پارلمان انگلیس تاکنون در متقاعد کردن اکثریت نمایندگان برای یافتن طرح جایگزینی برای طرح نخست وزیر شکست خورده است.

نکته مهم در ارتباط با تمدید برکسیت این است که در تاریخ ۲۳ ماه مه انتخابات پارلمان اروپا برگزار خواهد شد و اگر تا آن زمان انگلیس از اتحادیه اروپا خارج نشده باشد عملا باید در انتخابات پارلمان اروپا مشارکت کند و انگلیسی ها برای این انتخابات پای صندوق‌های رای بروند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.