یک روزنامه آمریکایی که سخنان نادرست و دروغ رئیس‌ جمهور این کشور را رصد می‌ کند، نوشته تاکنون بیش از 9000 اظهار نادرست به نام او ثبت شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه واشنگتن‌ پست که یک پایگاه داده برای رصد دروغگویی و اظهارات نادرست «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا ایجاد کرده امروز دوشنبه گزارش داد همین 200 روز پیش در 601 امین روز حضور ترامپ در کاخ سفید بود که دروغ های او از 5000 مورد فراتر رفت.

اکنون در 801 امین روز، بر اساس پایگاه داده های این روزنامه، دروغگویی و اظهارات نادرست ترامپ به 9،451 مورد رسیده است. به این ترتیب او در 200 روز گذشته به طور متوسط روزانه 22 اظهار نادرست داشته که از متوسط روزانه 5.9 مورد دروغ در نخستین سال حضور ترامپ فراتر رفته است.

 

Untitled

 

بررسی روندی سخنان ترامپ نشان می‌ دهد متوسط سخنان خلاف واقع او بعد از ورود به کاخ سفید به مرور افزایش یافته است.

شمار دروغگویی و اظهارات نادرست ترامپ زمانی بیشتر می شود که او به سخنرانی به ویژه در تجمعات تبلیغاتی می پردازد. در چنین مناسبت هایی او برای بالا بردن خود، ادعاهایی نظیر بزرگ ترین کاهش مالیات در تاریخ آمریکا، تکمیل ساخت دیوار مکزیک، یا بهترین اوضاع اقتصادی در تاریخ آمریکا را مطرح می کند. 

البته بخش اعظم این دروغ‌ ها و اظهارات خلاف واقع ترامپ هم در توئیت‌ های ترامپ بوده‌ اند.

پایگاه داده The Fact Checker’s database با تفکیک اظهارات دروغ و خلاف واقع ترامپ به روزهای زمامداری او در هر روز زمامداری او، آرشیو کامل و مفیدی برای بررسی تحلیلگران و مورخان ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.