رئیس جمهور آمریکا در 11 آوریل سال جاری با مون جائه‌این، رئیس جمهور کره جنوبی در واشنگتن دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، مسئولان بلندپایه کره جنوبی از جمله «مون جائه این» رئیس جمهور این کشور با همتاهای آمریکایی خود دیدارهایی را برگزار می کنند و در این دیدارها تلاش می کنند که مذاکرات متوقف شده با کره شمالی در زمیه خلع سلاح هسته ای را از سر بگیرند و موانع برقراری روابط میان آنها را از بین ببرند.

کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در 11 آوریل سال جاری با مون جائه‌این، رئیس جمهور کره جنوبی در واشنگتن دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که در این دیدار ضمن روابط دو جانبه تحولات اخیر درباره کره شمالی به طور گسترده مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین تاکید شده که روابط دو کشور با سفر رئیس جمهور کره جنوبی بیشتر تقویت خواهد کرد.

کره جنوبی اعلام کرد که وزرای دفاع و خارجه و دیگر مسئولان بلندپایه خود را پیش از دیدار ترامپ و مون به واشنگتن می فرستد تا درباره مسائل مختلف رایزنی کنند.

علاوه بر آن اختلاف هایی میان واشنگتن و سئول درباره هزینه حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی به وجود آمد زیرا ترامپ از سئول می خواهد که پول بیشتری برای ماندن نزدیک به 30 هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی پرداخت کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی در اواخر فوریه سال جاری در ویتنام دیدار کرده بودند.

ترامپ طی نشست خبری پس از پایان مذاکرات با کیم جونگ‌ اون رهبر کره شمالی در هانویی پایتخت ویتنام از عدم دستیابی به توافق در باره روند خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ خبر داد و گفت: تصمیم گرفتیم هیچ توافق‌نامه‌ای با کره شمالی امضا نکنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.