کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بار دیگر از به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، شوراهای ولایتی و نیز انتخابات پارلمانی در ولایت «غزنی» خبر داد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بار دیگر از به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، شوراهای ولایتی و نیز انتخابات پارلمانی در ولایت «غزنی» خبر داد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با انتشار اطلاعیه ای در صفحه رسمی فیسبوک خود، اعلام کرد: برگزاری انتخابات به تاریخ تعیین شده قبلی مقدور نیست. به منظور  برگزاری بهتر قانون انتخابات و به ویژه احکام ماده 19 تغییر قانون انتخابات، تامین شفافیت و عملی شدن ثبت نام و تشخیص رای‌دهندگان به طور مصون، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای ولایتی و پارلمانی ولایت غزنی به تاریخ 6 میزان 1398 (28 سپتمبر 2019) برگزار شود.

در این اطلاعیه آمده است: در صورتی برگزار شدن انتخابات در تاریخ فوق‌ جوانب ذیربط به‌ویژه حکومت این کشور و جامعه جهانی می‌تواند بودجه مورد نیاز را به موقع در اختیار کمیسیون قرار دهند و به مکلفیت‌های قانونی‌شان عمل کند.

در بخش دیگر این بیانیه گفته شده که کمیسیون مستقل انتخابات پس از رایزنی با شماری از نهادها، طرف های ذیربط و برخی متخصصین در خصوص چگونگی اجرای مفاد احکام تغییرات قانون انتخابات و برگزاری انتخابات بصورت شفاف، عادلانه و سراسری با توجه به شرایط و وضعیت کنونی این کشور به لحاظ بودجوی و ظرفیت های موجود به این نتیجه رسیده است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در پایان اطلاعیه مذکور از همه‌ شخصیت‌‌ها، نهادهای ملی و بین المللی و مردم افغانستان تقاضا کرده تا در این روند ملی، مسئولیت ملی، قانونی و اخلاقی خویش را اجراء نموده و با کمیسیون های انتخاباتی همکاری‌ کنند.

این در حالی است قبلا کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تقویم جدید برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که قرار بود در تاریخ 20 آوریل سال جاری برگزار شود، به تاریخ 20 جولای اعلام کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.