رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که در صورتی که اتحادیه اروپا درباره تجارت فیمابین با واشنگتن مذاکره نکند آمریکا بر بیشتر تولیدات اتحادیه اروپا تعرفه گمرکی اعمال می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که در صورتی که اتحادیه اروپا درباره تجارت فیمابین با واشنگتن مذاکره نکند آمریکا بر بیشتر تولیدات اتحادیه اروپا تعرفه گمرکی اعمال می کند.

ترامپ امروز پنجشنبه در دیدار با «لئو واردکار» نخست وزیر ایرلند در کاخ سفید گفت: آنها تمایل به مذاکره با ما دارند ولی اگر تمایل نداشته باشند ما تعرفه های گمرکی بر بسیاری از کالاها اعمال می کنیم.

ترامپ در این دیدار به موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز پرداخت و گفت که ایالات متحده آمریکا در مذاکرات میان لندن و بروکسل دخالت نمی کند اما از دولت انگلیس انتقاد کرد و تصریح کرد که به «شکل بدی» مذاکره کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که دولتش تلاش می کند که قراداد تجاری بزرگی با انگلیس پس از خروجش از اتحادیه اروپا امضا کند و اشاره کرد که توان بزرگی پشت این قرارداد نهفته است.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا پیش از این اعلام کرد که واشنگتن پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که قرار است 29 مارس رخ دهد با لندن درباره توافقنامه تجاری جدید مذاکره کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.