استفاده کیم از خودروهای لوکس و گران قیمت در دیدارهای بین المللی اش به مثابه چالش تحریم های بین المللی اعمال شده علیه کره شمالی توسط وی به شمار می رود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی تحریم های سازمان ملل را با خرید خودروهای لوکس و گران قیمت زیر پا می گذارد.

تیمی از ناظران تحریم های سازمان ملل در حال تحقیق درباره خرید خودروهای گران قیمت و لوکس از نوع«رولز رویس»، مرسدس بنز» و «لکسوس»شاسی بلند توسط «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هستند که وی از آنها در دیدارهای بین المللی اخیر خود  استفاده کرده است.

کیم در زمان رسیدنش به نشست با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در پیونگ یانگ در ماه اکتبر گذشته به دلیل استفاده اش از خودروی«رولز رویس فانتوم» جدید توجه کارشناسان تحریم ها را جلب کرد.

در دیدار سنگاپور با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن گذشته نیز تعدادی از معاونان کیم با ناوگانی از خودروهای مجلل مرسدس که هیچ کدام شان پلاک ترخیص نداشتند جابه جا شدند.

هیأت کره شمالی در نشست سران کره شمالی و کره جنوبی در ماه سپتامبر گذشته از شماری خودروهای مجلل شاسی بلند از نوع لکسوس استفاده کرد.

«هیو گریویچ» هماهنگ کننده کمیته کارشناسان ویژه تحریم های کره شمالی گفت که از پنج سال پیش تا کنون «کره شمالی ها هر چه بخواهند را می خرند. آنها وقتی چیزی را نیاز دارند به بهترین نوع آن دست پیدا می کنند.»

شورای امنیت سازمان ملل تحت فشار آمریکا کره شمالی را از صادرات زغال سنگ و دیگر تولیداتش منع کرد و به شدت محموله های نفت و سوخت وارداتی این کشور را کاهش داد و نیز محدودیت هایی را بر بخش بانکی این کشور تحمیل کرد. شورای امنیت مدعی است که این تحریم ها به منظور کاهش درآمدهای کره شمالی است که در  تأمین هزینه برنامه تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک مورد استفاده قرار می گیرد.

از سال 2013 فروش خودروهای مجلل و لوکس از جمله خودروهای گران قیمت و کشتی های مجل تفریحی و جواهرآلات به کره شمالی ممنوع شد و فهرست عناصر گران قیمت و مجلل در قطعنامه های بعدی نیز تمدید شد.

استفاده کیم از خودروهای لوکس و گران قیمت در دیدارهای بین المللی اش به مثابه چالش تحریم های بین المللی اعمال شده علیه کره شمالی توسط وی به شمار می رود.

گریویچ گفت: نقض تحریم ها رفتار بدی است و این نقض های آشکار باعث می شود که اجرای تحریم ها فایده ای نداشته باشد.

گریویچ در حال تحقیق درباره چگونگی رسیدن خودرو رولز رویس فانتوم  به پیونگ یانگ است که به گفته شرکت سازنده اش بین سال های 2012 تا 2017 ساخته شده است و قیمت آن 450هزار پوند است.

شرکت «تویوتا»ی ژاپن نیز به کمیته تحقیقات اطلاع داده است که این شرکت خودروهای لکسوس را به پیونگ یانگ نفروخته است و به احتمال زیاد به این کشور آسیایی منزوی از طریق راه های غیرقانونی رسیده است.

ناوگان دریایی کره شمالی یکی از مهمترین سلاح های کره شمالی برای غلبه بر تحریم های بین المللی به شمار می رود و این کار را با نامگذاری های متفاوت یا برافراشتن پرچم کشورهای دیگر یا پنهانکاری برای اجتناب از کشف کالاهای غیرقانونی انجام می دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.