تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌ دهد که ممکن است کره شمالی در حال آماده‌ سازی مقدمات آزمایش موشکی یا پرتاب ماهواره باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، واشنگتن پست به نقل از کارشناسان آمریکایی گزارش داد تصاویر ماهواره ای نشان می دهد پیش از شکست نشست هانوی بین ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، کره شمالی برای پرتاب ماهواره آماده می شده است.

برای دومین بار طی یک هفته گذشته، تحلیلگران آمریکایی به فعالیت‌ ها در یک محوطه نظامی در کره شمالی اشاره کرده و احتمال آماده شدن این کشور برای یک آزمایش موشکی یا پرتاب ماهواره را مطرح کرده‌ اند.

تصاویر ماهواره ای نشان‌ دهنده فعالیت خودروها و جرثقیل‌ هایی در کارخانه‌ ای در «سانومدونگ» در نزدیکی «پیونگ‌ یانگ» پایتخت کره شمالی در تاریخ 22 فوریه است. این تصاویر ماهواره‌ ای در شبکه عمومی رادیویی آمریکا منتشر شده است. از این مکان در گذشته برای سوار کردن قطعات موشک‌ های قاره‌ پیما و راکت‌ های کره‌ شمالی استفاده می‌ شد.

متخصصان می‌ گویند راکت‌ هایی که در این سایت آزمایش شده بودند، معمولا راکت‌ های مناسبی برای موشک‌ های دوربرد نیستند.

کارشناسان معتقدند در مقطع کنونی محتمل‌ تر است که پیونگ‌ یانگ برای پرتاب یک ماهواره آماده شود تا آزمایش یک موشک.

به گفته کارشناسان، کره شمالی به دنبال پایان بدون نتیجه نشست هانوی ویتنام، احتمالا با چنین اقداماتی می‌ خواهد واکنش آمریکا را بسنجد.

آنها می گویند چنین تلاش هایی نشان می دهد نشست هانوی در هر صورت شکست می خورد.

وزارت خارجه آمریکا هنوز واکنشی نسبت به این گزارش‌ ها نشان نداده است.

چند روز پیش هم دو موسسه تحقیقاتی آمریکایی گفتند «تونگ چانگ‌ ری» مهم‌ ترین سایت موشکی کره شمالی بازسازی شده است.

این دو موسسه تحقیقاتی گفتند طبق شواهد، فعالیت‌ هایی برای بازسازی سایت موشکی تونگ چانگ‌ ری در جریان بوده است. ظاهرا این تعمیرات ظرف سه هفته گذشته صورت گرفته و در زمان دیدار اخیر رهبران کره شمالی و آمریکا در ویتنام هم جریان داشته است.

این سایت برای پرتاب موشک‌ های ماهواره‌ بر مورد استفاده قرار می‌گرفته اما پس از اولین ملاقات کیم جونگ‌ اون با ترامپ در سنگاپور، بخش‌ هایی از آن تخریب شد.

رهبران کره شمالی و آمریکا اخیرا در هانوی هم دیدار کردند که این دیدار بدون نتیجه پایان یافت.

روز جمعه رئیس جمهور آمریکا گفت که درصورت از سر گیری آزمایش ها از سوی کره شمالی، او ناامید خواهد شد. ترامپ در این‌ خصوص گفت: من به‌شکل ناخوشایندی شگفت‌ زده خواهم شد اگر او (رهبر کره شمالی) برخلاف تفاهم صورت‌ گرفته کاری انجام دهد. اما منتظر می‌ مانیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است که اگر پیشرفتی در زمینه خلع سلاح هسته‌ ای کره شمالی صورت نگیرد، این کشور ممکن است با تحریم‌ های بیشتری روبرو شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.