دولت پاکستان به ارتش این کشور دستور داد آمادگی هر نوع پاسخ متقابل به اقدامات احتمالی هند را داشته باشد.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، ارتش پاکستان به دستور دولت این کشور به حالت آماده باش در آمد.

دولت پاکستان به ارتش این کشور دستور داد آمادگی هر نوع پاسخ متقابل به اقدامات احتمالی هند را داشته باشد. دولت پاکستان با تشکیل جلسه‌ای به ریاست «عمران خان» نخست وزیر این کشور ارتش را ملزم کرد در صورت انجام هر نوع حمله احتمالی از سوی هند، آمادگی لازم را داشته باشد.

تنش‌ها میان پاکستان و هند، اخیرا و بعد از حمله انتحاری به نیروهای پلیس هند در کشمیر افزایش یافته است. در آن حمله انتحاری بیش از ۴۰ نیروی پلیس هندی که در اتوبوس بودند، با انفجار یک خودروی انتحاری در کنار اتوبوس، جان خود را از دست دادند.

دولت هند، پاکستان را متهم می‌کند که به این گروه‌های تروریستی فضا و امکان فعالیت داده است. دولت پاکستان همواره این اتهام را رد کرده است. 

پاکستان اما در روزهای اخیر چندین بار و به روش‌های مختلف هند را تهدید کرده که اگر اقدامی علیه اسلام‌آباد انجام دهد، واکنش‌ نشان خواهد داد. حتی سفیر پاکستان در کابل تهدید کرده بود اگر هند بخواهد تلافی کند، مذاکرات صلح طالبان و آمریکا و همچنین وضعیت صلح در افغانستان با چالش و تنش رو‌به رو خواهد شد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که امروز جمعه سخنگوی ارتش پاکستان تأکید کرد که پاکستان به هر گونه حمله توسط هند با تمام قدرت پاسخ می دهد.

سخنان ژنرال «آصف غفور» یک هفته پس از آن بیان می شود که یک گروه تندرو که مقرش در پاکستان است مسئولیت حمله انتحاری با یک خودروی بمب گذاری شده در کشمیر را به عهده گرفت که در اثر آن 40 نیروی شبه نظامی وابسته به پلیس هند کشته شدند.

غفور به خبرنگاران در شهر «راولپندی» گفت که:« ما هیچ قصدی برای آغاز جنگ نداریم ولی به تهدیدها به شکلی که شمار را غافلگیر کند با تمام قدرت پاسخ می دهد.»

هند و پاکستان از زمان استقلال در سال 1947 دو بار بر سر مساله کشمیر وارد جنگ شدند. هر دو طرف بر حق خود به طور کامل درباره کشمیر تأکید می کنند.

سخنگوی ارتش پاکستان همچنین مذاکره درباره کشیمر را پیشنهاد کرد و گفت:« کشمیر مساله منطقه ای است.درباره آن گفت و گو کنیم و مساله را حل کنیم.»

از سوی دیگر، واشنگتن و نیودهلی گمان می کنند که ارتش پاکستان از تندرو برای استفاده از آنها به عنوان ابزاری در سیاست خارجی به منظور توسعه نفوذش در هند و افغانستان در همجواری پاکستان استفاده کند اما ارتش پاکستان این  گونه گمان ها را رد می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.