«هدر نائورت» از فرایند بررسی به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد انصراف داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان ان گزارش داد «هدر نائورت» که پیشتر از سوی «دونالد ترامپ» برای سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد در نظر گرفته شده بود از قبول این سمت انصراف داد.

ترامپ پیشتر او را به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل معرفی کرده بود، اما کاندیداتوری رسمی وی به سنا ارسال نشده بود.

پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد رئیس جمهور آمریکا به زودی سفیر آمریکا را در سازمان ملل معرفی، و بیانیه ای در این خصوص صادر می‌ کند.

هدر نائورت در بیانیه ای که از طریق این پایگاه منتشر شد، گفت: «من از رئیس جمهور ترامپ و پومپئو وزیر خارجه بابت اعتمادشان به من و قرار دادن من در فرایند بررسی تصدی جایگاه سفیر آمریکا در سازمان ملل تشکر می‌کنم. اگر چه دو ماه گذشته برای خانواده ام بسیار خسته کننده بود و بنابراین به صلاح خانواده ام است که من از این فرایند کنار بکشم. خدمت در این دولت در دو سال گذشته یکی از بزرگ ترین افتخارات زندگی ام بوده است و من همیشه از رئیس جمهور، وزیر خارجه و همکارانم در وزارت خارجه به دلیل حمایت هایشان ممنون خواهم بود.»

«مایک پومپئو» نیز اعلام کرد: هدر نائورت وظایفش را به عنوان یکی از اعضای بلندپایه تیم من بسیار عالی به انجام رساند. تصمیم شخصی او برای کناره گیری از فرایند بررسی سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل تصمیمی است که من به آن احترام می‌ گذارم.

ترامپ اوایل ماه دسامبر گذشته و مدتی بعد از کناره‌ گیری «نیکی هیلی» از سمتش به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل، نائورت را به عنوان گزینه جایگزینی وی معرفی کرد. نائورت قبل از معرفی‌ اش به عنوان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مجری فاکس‌ نیوز بود.

معرفی او به عنوان گزینه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، به جهت نداشتن تجربه دیپلماتیک مورد انتقاد قرار گرفته بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.