فرمانداران دو ایالت مرزی آمریکا بر خلاف خواسته ترامپ نیروهای گارد مرزی وابسته به ایالت ها را از مرزهای مکزیک خارج می کنند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه های جمعی آمریکا امروز دوشنبه اعلام کردند که «جافین نیوسوم» فرماندار ایالت«کالیفرنیا» قصد دارد همه نیروهای این ایالت در مرز مکزیک را از مرزها عقب بکشد. تعداد این نیروها 360 سرباز است. این اقدام چالشی جدی برای موضع گیری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکاست که مدعی است در مرزهای جنوبی این کشور با مکزیک بحران امنیت ملی وجود دارد.

روزنامه لس آنجلس تایمز و رسانه های دیگر اعلام کردند که این فرماندار وابسته به حزب دموکرات در سخنرانی خود در روز سه شنبه-فردا- اعلام خواهد کرد که گارد ملی را مکلف به انجام ماموریت جدید می کند تا درگیر «نمایش سیاسی» نشود.

اقدام فرماندار ایالت کالیفرنیا پس از آن صورت می گیرد که هفته گذشته نیز «لوگان گریشام» فرماندار ایالت جنوبی«نیو مکزیکو» اقدام مشابهی انجام داد و دستور داد که بیشتر نیروهای گارد ملی مستقر در مرزهای این ایالت با مکزیک، از آن جا خارج شوند و به شدت ادعاهای ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی وجود بحران در مرزهای آمریکا با مکزیک را رد کرد.

ترامپ بارها مدعی شد که عبور مهاجران غیرقانونی از مرزهای آمریکا با مکزیک تهدیدی برای آمریکا به شمار می رود و ساخت دیوار مرزی در این منطقه را یکی از اولویت های ریاست جمهوری خود قرار داد اما دموکرات ها تلاش می کنند که نگذارند وی دست به چنین کاری بزند و می گویند ساخت این دیوار غیرضروری و هدر دادن پول است.

بخش هایی از سخنرانی نیوسوم اشاره به این می کند که وی می گوید نیروهای گارد ملی را برای حمایت از اقدامات مبارزه با آتش سوزی های جنگل ها و قاچاق مواد مخدر سازماندهی دوباره می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.