حداقل هشت کشور از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موضع مثبتی نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دارند که عبارتند از: لبنان، الجزایر، عراق، تونس، مصر، سودان، امارات و بحرین.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، یک منبع دیپلماتیک در بروکسل گفت که هشت کشور عربی از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می کنند.

این منبع دیپلماتیک گفت که حداقل هشت کشور از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موضع مثبتی نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دارند که عبارتند از: لبنان، الجزایر، عراق، تونس، مصر، سودان، امارات و بحرین.

اتحادیه عرب از ماه نوامبر سال 2011 ( آبان 1390) عضویت سوریه را که یکی از اعضای مؤسس آن بود، به حال تعلیق در آورد اما این روزها و با گذشت هفت سال از این رویداد، سیگنال های مثبتی برای بازگشت دمشق به این سازمان منطقه ای مشاهده می شود.

از زمان آغاز بحران در سوریه کشورهای عربی سفارتخانه های خود را در دمشق بسته یا روابط خود با دولت سوریه کاهش دادند لیکن طی ماه های اخیر درخواست ها برای از سر گیری روابط با سوریه و بازگرداندن این کشور به اتحادیه عرب علنی شده است. 

همچنین امارات متحده عربی سفارت خود را در دمشق طی ماه گذشته بازگشایی کرد و بحرین نیز در همان ماه اعلام کرد که سفارتش در دمشق به فعالیت عادی خود ادامه می دهد و این سفارت بسته نشده است. این در حالی بود که «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان در همان ماه به دمشق سفر کرد و با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار کرد. البشیر نخستین رهبر عرب به شمار می رود که از زمان آغاز بحران سوریه به این کشور سفر می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.