دادستان‌ های فدرال، کمیته تحلیف ترامپ را احضار کرده و خواستار ارائه اسناد مربوط به کمک‌ های ارائه‌ شده برای برگزاری مراسم تحلیف شده‌ اند؛ اقدامی که حاکی از گسترش تحقیقات رسوایی موسوم به راشاگیت دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد دادستان‌ های فدرال در نیویورک با احضار کمیته تحلیف «دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهور آمریکا، خواستار ارائه اسناد مربوط به بودجه بندی ها، کمک‌ های ارائه‌ شده و فعالیت های این کمیته در جریان برگزاری مراسم تحلیف او در ابتدای سال 2017 شده‌ اند.

دادستان ها خواستار دسترسی به تمامی اسناد مربوط به اهدا کنندگان، میهمانان، هر گونه نفع مالی از جمله بلیط ها و عکس های رئیس جمهور، اسناد فدرال، تماس ها و ... شده اند.

یک سخنگوی کمیته تحلیف ترامپ گفت: «ما احضاریه‌ ای برای ارائه اسناد دریافت کرده‌ ایم. هنوز در حال بررسی این احضاریه هستیم اما هدف ما این است که با کمیته تحقیق همکاری کامل داشته باشیم.»

منابع مطلع گفته‌ اند دادستان‌ ها به دنبال اسناد و سوابقی در ارتباط با کمک‌ های این کمیته به «صندوق مراسم تحلیف» ترامپ هستند. این صندوق، یک نهاد غیرانتفاعی بود که مسئولیت سازمان‌ دهی مراسم مربوط به مراسم تحلیف ترامپ را بر عهده داشت.

این دادستان ها خواستار دریافت اطلاعاتی درباره کمک‌ هایی هستند که توسط اتباع کشورهای خارجی یا به نیابت از طرف آنها به صندوق تحلیف ترامپ ارائه شده است و اینکه آیا کمیته تحلیف ترامپ می دانسته اند این کار آنها غیرقانونی است یا خیر. 

درخواست جدید، تحقیقاتی را که دادستان ها سال گذشته در خصوص کمیته تحقیق آغاز کرده بودند، گسترش خواهد داد. و همچنین نشان می دهد تحقیقاتی که زمانی به ارتباط با روسیه در طول انتخابات 2016 متمرکز بود، فراتر رفته و به تمامی جوانب زندگی ترامپ از جمله، تجارت، کارزار تبلیغاتی، مراسم تحلیف و ریاست جمهوری او گسترش خواهد یافت.

کمیته تحلیف ترامپ در زمینه جمع آوری پول رکورد بالای 107 میلیون دلاری را ثبت کرده و ولخرجی بسیاری کرده است.

منابع مطلع از احضاریه گفته اند دادستان ها خواستار اطلاع از موارد پولشویی های احتمالی در کنار تقلب انتخاباتی هستند.

تنها کسی که نام او در این احضاریه برده شده، فردی به نام «عماد زبیری» است. او از حامیان مالی ستادهای باراک اوباما و هیلادری کلینتون بوده و شرکت او به نام «اونیو» 900 هزار دلار به کمیته تحلیف ترامپ کمک کرده است. این احضاریه همچنین خواستار دریافت اسنادی مرتبط با این شرکت شده است.

او و بسیاری دیگر مستقیما به کمیته تحلیف کمک کرده اند.

از ماه اوت سال 2018 «مایکل کوهن» چند بار علیه رئیس جمهور آمریکا شهادت داده است. کوهن به فرار مالیاتی و جرائم بانکی و همچنین نقض قوانین مالی انتخابات با پرداخت حق السکوت به دو زن در طول کارزار انتخاباتی سال 2016 متهم شده است. وی به صورت مستقیم دونالد ترامپ را وارد این پرونده و اعلام کرد به درخواست ترامپ به این دو زن پول داده است. 

وی همچنین اطلاعاتی در مورد ارتباط احتمالی میان تیم انتخاباتی ترامپ و مسکو در اختیار «رابرت مولر» قرار داد. کوهن همچنین اعلام کرد در سال 2017 در مورد زمان ارتباطات خود با مقامات روس در طرح ساخت برج ترامپ در مسکو به کنگره دروغ گرفته است. 

کوهن هشتم فوریه در جلسه استماع کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان شرکت می کند. او همچنین قرار است در زمانی نامشخص در جلسه پرسش و پاسخ کمیته اطلاعات سنا شرکت کند.

اجرای حکم حبس وی پس از اتهامش به یک سری جرائم که در بالا ذکر شد، از ماه بعد آغاز می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.