ترامپ چند روز پیش از نطق سالانه اش، بار دیگر تهدید به برقراری وضعیت اضطراری ملی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد ترامپ که از اقدامات دموکرات ها به تنگ آمده است، بار دیگر موضوع اعلام وضعیت فوق العاده ملی را پیش کشید.

رئیس جمهور در حالی که واشنگتن را برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به مقصد فلوریدا ترک می کرد، بار دیگر نارضایتی خود را از فرآیند گفت و گوها در کنگره در مورد بودجه دیوار مرزی با مکزیک اعلام کرد و به خبرنگاران گفت که برای دستیابی به بودجه لازم برای ساخت این دیوار، حاضر است وضعیت فوق العاده ملی برقرار کند.

ترامپ گفت: ما به برقراری وضعیت اضطراری ملی فکر می کنیم، زیرا من فکر می کنم گشایشی رخ نخواهد داد.

او ادامه داد: «ما با دموکرات ها به هیچ کجا نمی رسیم. دموکرات ها در حال اجرای اقدامات وحشتناکی هستند.

رئیس جمهور آمریکا در گفت و گو با شبکه سی بی اس نیوز هم گفت: «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، برای کشور بسیار بد است.

ترامپ در این مصاحبه هم تهدید خود را تکرار کرد و با اشاره به اینکه فکر می کند نمایندگان به توافقی در خصوص رفع کامل تعطیلی دولت دست نیابند، تهدید کرد در صورتی که بودجه لازم برای دیوار مرزی فراهم نشود، آماده است وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.

این تهدید ترامپ درست چند روز پیش از نطق سالانه اش در روز سه شنبه مطرح می شود. 

این در حالی است که «میچ مک کانل» رئیس اکثریت جمهوری خواه در سنای آمریکا به دونالد ترامپ درباره پیامدهای اعلام حالت فوق العاده با هدف تامین بودجه لازم برای احداث دیوار در مرزهای مکزیک هشدار داده است. 

دو منبع مطلع در حزب جمهوری خواه اعلام کردند: مک کانل در دیدار دوجانبه و غیرعلنی که سه شنبه گذشته در کاخ سفید برگزار شد، به طور سری به ترامپ هشدار داد اعلام حالت فوق العاده باعث واکنش های سیاسی نامناسبی خواهد شد و ممکن است دودستگی در بین جمهوری خواهان ایجاد کند. 

کنگره ممکن است با مصوبه خود اعلام حالت فوق العاده را لغو کند که در این صورت دونالد ترامپ مجبور خواهد شد نخستین بار در دوره ریاست جمهوری خود از حق وتو استفاده کند.

به رغم ضرب الاجل سه هفته ای برای به نتیجه رساندن مذاکرات در مورد دیوار مرزی مکزیک، تا به این لحظه مذاکرات راه به جایی نبرده است. اگر گشایشی در مذاکرات صورت نگیرد، تعطیلی دولت آمریکا از 15 فوریه از سر گرفته خواهد شد. پیش از اعلام ضرب الاجل کنونی، بخش هایی از دولت ترامپ 35 روز تعطیل بود و در این زمینه رکورد تعداد روزهای تعطیلی های پیشین دولت آمریکا را شکست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.