وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی گفت که دولت امارات با ایجاد منطقه امن در سوریه توسط ترکیه مخالف است و خواستار حمایت کردها در چارچوب سوریه متحد و یکپارچه است.

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، دولت امارات متحده عربی اقدام ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه مخالفت کرد.ایجاد منطقه امن در شمال سوریه خواسته ای است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه سال هاست به دنبال رسیدن به آن است.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی گفت که دولت امارات با ایجاد منطقه امن در سوریه توسط ترکیه مخالف است و خواستار حمایت کردها در چارچوب سوریه متحد و یکپارچه است.

قرقاش تأکید کرد که با هر گونه حضور غیر عربی در یک کشور عربی مخالف است و امارات از حمایت از کردها در سوریه در مقابل پیامدهای خروج آمریکا از این کشور جانبداری می کند.

قرقاش تصریح کرد که کشورش با هر گونه قانونی کردن حضور غیر عربی در هر کشور عربی مخالف است.

قرقاش در گفت و گو با شبکه«الحره» گفت که بازگشایی سفارت امارات در سوریه پس از رایزنی امارات با برخی از همپیمانانش به منظور تأثیرگذاری بر جریان حوادث  در سوریه بازگشایی کرده است.

با وجود این وی تأکید کرد که کشورش به تصمیم جامعه بین المللی برای شرکت نکردن در بازسازی سوریه پیش از تحقق راه حل سیاسی پایبند است.

وی در این گفت و گو همچنین با حضور ایران در سوریه مخالفت کرد. این در حالی است که ایران به درخواست دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارد  این حضور قانونی است اما آمریکا و متحدانش به شکل غیرقانونی در سوریه حضور دارند و اقدام شان تجاوز به سوریه و نقض حاکمیت این کشور به شمار می رود. اما قرقاش به نظر می رسد تجاوز آمریکا و متحدانش را قانونی می داند!

قرقاش پیش از این در حساب شخصی اش در توئیتر نوشته بود که:« در چارچوب نقش محوری که کردها در شکست گروه تروریستی داعش ایفا کردند نگرانی منطقه ای و بین المللی درباره سرنوشت شان مشروع است،و از همین خاستگاه مصلحت عرب ها این است که تعامل با نقش و جایگاه کردها در چارچوب سیاسی منحصر شده و به گونه ای است که وحدت اراضی سوریه را حفظ کند.»

امارات متحده عربی روز 27 دسامبر گذشته سفارت خود را در دمشق پس از گذشت بیش از هفت سال از خروج سفرای دو کشور بازگشایی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.