ترامپ به مقام های ارشد دولتش اجازه نداده است تا از جزئیات مربوط به دیدارهایش با پوتین مطلع شوند و این مسئله جنجال تازه ای در مجلس این کشور به راه انداخته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وال استریت ژورنال گزارش داد دموکرات های مجلس اعلام کردند که در خصوص تلاش های «دونالد ترامپ» برای مخفی کردن دیدارهایش با رئیس جمهور روسیه تحقیق خواهند کرد.

«الیوت انگل» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ ای از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در برگزاری نشست‌ هایی غیرعلنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه انتقاد کرد و گفت: آمریکا مستحق دانستن حقایق است.

در این بیانیه آمده است: «هر وقت ترامپ با پوتین دیدار می‌کند، به کشور چیزی گفته نمی‌ شود. آمریکا استحقاق حقیقت را دارد و کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال کشف حقیقت خواهد بود. ما جلسات استماعی را درباره پنهان کاری‌ های رابطه عجیب و غریب ترامپ با پوتین و دوستانش و نحوه تاثیرگذاری این تعاملات تاریک بر امنیت ملی مان برگزار می‌ کنیم.»

واشنگتن پست شب گذشته گزارش داد که رئیس‌ جمهور آمریکا جزئیات دیدارهای رو در روی خود با رئیس‌ جمهور روسیه را از مقام‌ های ارشد دولت خودش مخفی کرده است. 

این روزنامه به نقل از مقامات دولت آمریکا نوشت: ترامپ، جزئیات دیدارها با ولادیمیر پوتین را از مسئولان ارشد دولتش پنهان کرده است. بنا بر اعلام این روزنامه، سوابق و مستندات دقیقی درباره پنج ملاقات ترامپ و پوتین طی دو سال گذشته وجود ندارد.

مقام‌ های فعلی و سابق آمریکایی به واشنگتن‌ پست گفته‌ اند ترامپ تلاش‌ های بی‌ سابقه‌ ای برای مخفی کردن گفت‌ و گوهایش با پوتین انجام داده و دست‌ کم در یک مورد یادداشت‌ های مترجم خودش را از او گرفته و به او دستور داده مسائل مطرح‌ شده در این دیدار را با سایر مقام‌ های دولت در میان نگذارد.

ترامپ این کار را بعد از دیدار سال 2017 با پوتین در «هامبورگ» آلمان انجام داد. در آن دیدار «رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق آمریکا هم حضور داشت.

کاخ سفید حاضر به ارائه توضیح در این خصوص نشده است. ولی «سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید گزارش واشنگتن پست را کاملا غیردقیق ارزیابی کرد و گفت: داستان واشنگتن پست آنقدر غیر دقیق و نادرست است که ارزش پاسخ دادن ندارد.

این اقدامات ترامپ بخشی از الگوی کلی‌ تر رفتار او برای مخفی کردن جزئیات گفت‌‌‌ و گوهایش با پوتین جهت جلوگیری از زیر ذره‌ بین قرار گرفتن آنها توسط عموم است. 

این خبر در شرایطی منتشر شده که «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیق درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در حال تدوین مراحل نهایی تحقیقات خود در این پرونده است. نتیجه این تحقیق مشخص خواهد کرد آیا ترامپ در جریان رقابت‌ های انتخاباتی سال 2016 آمریکا با روسیه تبانی کرده است یا خیر. انتظار می‌ رود با توجه به مخفی‌ کاری‌ های ترامپ اطلاعات اندکی درباره تعاملات او با پوتین از زمان ورود به کاخ سفید به عنوان رئیس‌ جمهور آمریکا در اختیار باشد.

مقام‌ های سابق آمریکایی می گویند رفتار ترامپ با رویکردهای معمولی که روسای جمهور قبلی آمریکا داشته‌ اند متفاوت است. یک سخنگوی کاخ سفید به واشنگتن پست گفته است دولت ترامپ به دنبال بهبود روابط با روسیه پس از یک دوره رکود در روابط در دولت اوباما است.

ترامپ از زمان تصدی سمت ریاست جمهور آمریکا در سال 2016 ، به دلیل روابطش با روس ها مورد انتقاد قرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.