سناریوی دعوای ترامپ با خبرنگار سی ان ان بار دیگر تکرار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، فاکس نیوز گزارش داد پس از اینکه «کایتلان کالینز» خبرنگار سی ان ان در کنفرانس خبری روز جمعه در مورد مواد مورد نظر دونالد ترامپ برای استفاده در ساخت دیوار مرزی آمریکا با مکزیک او را در منگنه قرار داد، با او  پیشنهاد او وارد بحث و جدل شد.

کالینز قبل از اینکه رئیس جمهور درگیر شود، گفت: «شما مبارزات انتخاباتی خود را با این وعده برگزار کردید که مکزیک هزینه ساخت دیوارش را می پردازد.»

او ادامه داد: «شما گفتید دیوار از بتن ساخته خواهد شد. شما گفتید این دیوار می تواند از فولاد هم ساخته شود. در حال حاضر دولت ما بر سر درخواست دولت شما برای پرداخت هزینه ساخت دیوار توسط مالیات دهندگان تعطیل شده است. چطور می توانید بگویید که شما در این وعده ها به طرفداران خود شکست نخورده اید؟»

ترامپ پاسخ داد: «یک سوال بسیار زیبا که به طرز زیبایی پرسیده شد؛ حتی اگر من به آن پاسخ بدهم.» ترامپ گفت: «من فقط به شما گفتم که ما یک معامله تجاری انجام دادیم. ما میلیاردها دلار و میلیاردها دلار، به مراتب بیشتر از هزینه دیوار خواهیم گرفت. این دیوار در مقایسه با ارزش این برای آمریکا همچون ارزش بادام زمینی است. من گفتم من قصد ساخت یک دیوار را دارم؛ نه بتنی.»

کالینز پاسخ داد ترامپ گفته بود که در ساخت دیوار از بتن استفاده خواهد شد.

ترامپ به او گفت: «من می دانم که شما در کار ساخت و ساز نیستید. شما چیزی را نمی دانید. ما اکنون صنعت فولاد فوق العاده ای داریم که در آمریکا در بازسازی می شود. فولاد مستحکم تر از بتن است. من این دیوار، یا حصار یا هر چیزی که دموکرات ها لازم است آن را بنامند می سازم، زیرا اسامی برای من مهم نیست، من وارد تولید می شوم من وارد مبحثی می شوم که کارساز است.»

همچون سناریوی قبلی میکروفن از خبرنگار سی ان ان گرفته شد.

 

download

 

ترامپ پس از دیدار با رهبران کنگره پشت درهای بسته و مذاکره در مورد تعطیلی دولت، کنفرانس مطبوعاتی ای در «رز گاردن» در کاخ سفید برگزار کرد.

درگیری ترامپ با سی ان ان سابقه دار است. در آخرین مورد رئیس جمهور آمریکا در جریان کنفرانس خبری خود پس از انتخابات میان دوره ای حاضر نشد جواب سوال خبرنگار سی ان ان را بدهد و وی را گستاخ خطاب کرد.

وی در پاسخ به «جیم آکوستا» خبرنگار سی ان ان درباره گروه‌ هایی که از طریق مکزیک به سمت شمال حرکت می‌ کنند، گفت: سی ان ان باید از داشتن تو خجالت بکشد. شما مردم را ناامید می کنید، شما دروغ می گوئید.وی گفت: ممکن است لطفا بنشینید. چه رسانه‌های متخاصمی! واقعا ناراحت کننده است. شما نباید برای سی ان ان کار کنید.»

 

78077

 

کاخ سفید این خبرنگار را اخراج کرد و مدتی از ورود او به کاخ سفید ممانعت به عمل آورد اما در نهایت در پی شکایت سی ان ان، آکوستا به کاخ سفید بازگشت.

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید موضع تهاجمی در قبال رسانه های منتقد و خبرنگاران آن در پیش گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.