مرگ این دختربچه خشم عمومی گسترده و محکومیت سیاست های سختگیرانه دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه مهاجران را در شبکه های اجتماعی برانگیخت.

به گزارش جماران به نقل از اسکای نیوز، مرگ یک دختربچه در یکی از بازداشتگاه های آمریکا در اثر گرسنگی و تشنگی باعث خشم عمومی علیه دولت آمریکا شد.

کاخ سفید در واکنش به مرگ این دختربچه آن را «اتفاقی وحشتناک» توصیف کرد.

«هوگان جیدلی» سخنگوی کاخ سفید به روزنامه نگاران گفت: این یک اتفاق وحشتناک و تأسف بار است.قلب های ما با خانواده اش و با هر شخصی است که با هر نوع خطری رو به رو می شود؛ خطراتی که آنان در زمان انجام این نوع سفرها از مرزهای جنوبی با آنها رو به رو می شوند. این یک حالت وحشتناک است.»

برخی گزارش های رسانه ای روز جمعه تأکید کردند که این دختر بچه هفت ساله هفته گذشته پس از گذشت هشت ساعت از بازداشتش در  یک مرکز آمریکایی پس از آن که به همراه پدرش و دیگر مهاجران به شکل غیرقانونی از مرزهای مکزیک وارد آمریکا شد، درگذشت.

اداره گمرک ها و گارد مرزی آمریکایی در بیانیه ای اعلام کردند که این کودک چند روز بود که نه چیزی خورده و نه چیزی نوشیده بود.

مرگ این دختربچه  خشم عمومی گسترده و محکومیت سیاست های سختگیرانه دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه مهاجران را در شبکه های اجتماعی برانگیخت.

هیچ کدام از سخنگویان دولت آمریکا به پرسش های زیادی درباره اینکه آیا دولت ترامپ مسئولیت مرگ این کودک را به عهده می گیرد یا نه پاسخ ندادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.