رئیس جمهور آمریکا این بار از خجالت وزیر خارجه سابقش درآمد و به وی با عباراتی بی سابقه فحاشی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد «رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق آمریکا و دونالد ترامپ یکدیگر را هدف حمله لفظی تندی قرار دادند.

این دعوا از آنجا آغاز شد که رکس تیلرسون وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه ای دونالد ترامپ را به باد انتقاد گرفت.

تیلرسون که ماه مارس از سمت خود در وزارت خارجه آمریکا برکنار شده بود، در مصاحبه ای کم سابقه شامگاه پنجشنبه در حاشیه یک ضیافت شام خیریه در تگزاس به «باب شیفر» خبرنگار کهنه کار شبکه «سی بی اس» گفت: «من فکر می کنم بخشی از علت رابطه ضعیف ما به این دلیل بود که ما به شدت در سبک ها و شیوه هایمان متفاوت هستیم. ما یک نظام ارزش مشترک نداشتیم.»

تیلرسون ادامه داد: «من به او می گفتم خب، آقای رئیس جمهور من درک می کنم شما چه کاری می خواهید انجام دهید اما نمی توانید این را به آن شیوه انجام دهید -- این کار قانون را نقض می کند، این کار یک پیمان را نقض می کند.»

تیلرسون گفت: «من تصور می کنم او از من به عنوان فردی که هر روز به وی می گفت شما نمی توانی این کار را انجام دهی و بیا در خصوص آنچه می توانیم انجام دهیم، صحبت کنیم، خسته شد.»

تیلرسون گفت: این برای من چالش برانگیز بود؛ چرا که من از شرکت منضبط اکسون موبیل برای کار با مردی آمدم که کاملا بی انضباط و لجام گسیخته است، علاقه ای به مطالعه و خواندن ندارد، گزارش ها را نمی خواند و نمی خواهد وارد جزئیات بسیاری از چیزها بشود.ترامپ با افتخار ضد عقلانیت است و می گوید با دنبال کردن غرایز خود موفق می شود و بیشتر از کارشناسان می داند.

دونالد ترامپ از این مصاحبه رکس تیلرسون و اظهاراتش در مورد او به خشم آمد و توییت او گویای این خشمش است.

دونالد ترامپ در توییتی نوشت: «مایک پومپئو عالی کار می کند و من به او خیلی افتخار می کنم . سلف او رکس تیلرسون ظرفیت ذهنی لازم را نداشت. او مثل یک تکه سنگ، کودن بود و من نتوانستم با سرعت کافی از دست او خلاص شوم. او  تنبل و تن پرور بود. در حال حاضر شرایط کاملا تغییر کرده و روحیه ای عالی در وزارت خارجه حاکم است.»

 

20181208_021923

 

رکس تیلرسون پیش از این بارها ترامپ را به دلیل اتخاذ تصمیم های احساسی و رفتارهای غریزی سرزنش کرده و چند ماه پس از برکناری به صراحت اعلام کرده بود دونالد ترامپ اغلب از او می خواست کارهایی انجام دهد که غیر قانونی بود.

ترامپ برکنار شدن تیلرسون را از طریق توییتر اعلام کرد. مایک پومپئو جای تیلرسون را در وزارت خارجه آمریکا گرفت و این در حالی است که به نظر می رسد سبک و شیوه وی بیشتر مورد علاقه ترامپ باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.