اعتصاب امروز شامل مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان های دولتی و وزارتخانه ها شده است.برخی بخش ها نیز برای راه اندازی کارها در حد پایین به خدمات رسانی ادامه داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، نزدیک به 650 هزار کارمند دولتی امروز پنجشنبه در پی مخالفت دول با درخواست اتحادیه کار تونس برای افزایش حقوق کارمندان اعتصاب عمومی ملی را آغاز کردند.

این اعتصاب می تواند تنش در تونس را افزایش دهد.

این اعتصاب آزمون واقعی برای توان دولت«یوسف الشاهد» نخست وزیر تونس در مدیریت نبرد قوی و گام نهادن در مسیر طرح های متوقف شده برای اصلاحات اقتصادی در سایه بحران سیاسی و اقتصادی حاد است که کشور را فرا گرفته است.

دولت تونس به شدت تحت فشار وام دهندگان بین المللی به ویژه صندوق بین المللی پول قرار دارد که این دولت را تشویق به توقف افزایش دستمزدها در چارچوب اصلاحات بخش دولتی امی کنند که هدف آن کاهش کسری بودجه است.

انتظار می رود که امروز هزاران نفر در تونس پایتخت و دیگر شهرهای تونس علیه تصمیم دولت در مخالفت با افزایش دستمزدها اعتراض کنند.

همچنین اعتصاب امروز شامل مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان های دولتی و وزارتخانه ها شده است.برخی بخش ها نیز برای راه اندازی کارها در حد پایین به خدمات رسانی ادامه داده اند.

تونس در سال 2016 با صندوق بین المللی پول بر سر برنامه وام هایی به ارزش 2.8 میلیارد دلار برای اقتصاد بحران زده اش همزمان با اقداماتی برای کاهش کسری بودجه و کاهش خدمات عمومی به توافق رسید اما پیشرفت در اصلاحات کند بوده و با مشکل مواجه شده  است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.