صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود در خصوص ایران هم پیش بینی ها و تحلیل هایی را ارائه کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وب سایت صندوق بین المللی پول در بخشس از گزارش جدید خود نوشت: در سه سال گذشته، اکثر کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و نیز  قفقاز و آسیای مرکزی (CCA) ترکیبی از کاهش هزینه ها همزمان با اقدامات مرتبط با افزایش درآمد را اجرا کرده اند تا کسری ها را تعدیل کنند، اما این اصلاحات همواره در جهت تقویت رشد اقتصادی نبوده اند. به عنوان مثال، صادرکنندگان نفت در منطقه  خاورمیانه  - مانند بحرین و ایران - اکثرا موفق به حفاظت از دارایی سرمایه ای و اصلاح یارانه های انرژی شدند.

این گزارش می افزاید: با این حال، این کشورها قادر به جمع آوری مالیات به اندازه کافی نبوده اند، که این موضوع تداوم سود آوری آنها را تهدید می کند.

صندوق بین المللی پول با اشاره به بازگشت تحریم‌ ها علیه ایران که بخش نفت این کشور را نیز هدف قرار داده است، می‌ گوید در پیش بینی قبلی خود درباره نرخ رشد ایران بازنگری کرده است.

در گزارش جدید صندوق بین المللی پول آمده است با توجه به کاهش شدید صادرات نفتی ایران، تنها در صورتی این کشور به یک بودجه متعادل دست خواهد یافت که قیمت نفت دربازارهای جهانی از 100 دلار در هر بشکه پایین‌ تر نباشد. پیش تر، این پیش بینی برای ایران 65 دلار در هر بشکه بود.

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت کمتر از 70 دلار است.

ایران سومین تولید کننده نفت اوپک است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.