رئیس جمهور آمریکا در طول شب گذشته به شکل گسترده به همراه خانواده و دوستانش نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره را پیگیری کرد زیرا نتایج این انتخابات بر آینده سیاسی و دوران ریاست جمهوری کنونی وی تأثیر می گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در طول شب گذشته به شکل گسترده به همراه خانواده و دوستانش نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره را پیگیری کرد زیرا نتایج این انتخابات بر آینده سیاسی و دوران ریاست جمهوری کنونی وی تأثیر می گذارد.

«ساره ساندرز» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت: رئیس جمهور و بانوی اول (ملانیا ترامپ) نتایج انتخابات را در مقر اقامت شان در کاخ سفید به همراه خانواده و دوستان پیگیری کردند.»

ترامپ نتایج اولیه انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا را «موفقیت بسیار بزرگ» توصیف کرد و در توئیتی نوشت:« موفقت بسیار بزرگ امشب، از همه شما متشکرم.»

نتایج اولیه انتخابات میان دوره ای آمریکا نشان می دهد که دموکراتها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند. این در حالی است جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده اند.

شماری از نامزدهای حزب دموکرات در ایالت های ویرجینیا، مین، پنسیلوانیا، تگزاس، مینسوتا موفق شده اند نمایندگان کنونی جمهوریخواه در مجلس نمایندگان را شکست دهند.

در مقابل جمهوریخواهان تاکنون با پیروزی در انتخابات مجلس سنا در ایالت های تنسی، تگزاس، میسوری، ایندیانا و داکاتوی شمالی موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.