دو طرف در این دیدار بر لزوم افزایش تلاش ها در راستای بازگشایی گذرگاه‌های مرزی تأکید کردند، موضوعی که می‌تواند سهم زیادی در توسعه افق‌های همکاری میان دو کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری سانا،  بشار اسد رئیس جمهور سوریه با إبراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق  که در سفری دو روزه در دمشق به سر می برد دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار تاکید کرد: پیروزهای سوریه و عراق در برابر تروریسم مشترک است؛ زیرا میدان نبرد در دو کشور یکی است.

اسد همچنین اظهار داشت که خون قهرمانان ارتش های سوریه و عراق که این پیروزی ها را در هر دو کشور رقم زدند، در این میدان با هم درآمیخته شده است.

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اهمیت روابط تاریخی عراق و سوریه و توسعه آن در حوزه اجتماعی، تصریح کرد: باوجود اوضاع امنیتی که در دو کشور وجود دارد و با وجود همه تهدیدات خارجی برای جلوگیری از توسعه روابط میان سوریه و عراق، بغداد و دمشق در سطوح مختلف در هماهنگی مداوم با یکدیگر هستند و درک مشترکی از اوضاع منطقه و جهان دارند.

ابراهیم الجعفری در ادامه این دیدار اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی را درباره سوریه و عراق در جهت مثبت توصیف کرد و دلیل آن را مشروعیت موضوع دانست که دو ملت برادر از آن دفاع می‌کنند.

وزیر خارجه عراق گفت: سوریه که دارای میراث تاریخی و فرهنگی است، بعد از تحقق پیروزی دربرابر تروریسم، بیش‌ ازپیش در منطقه نقش‌آفرینی خواهد کرد.

دو طرف در این دیدار بر لزوم افزایش تلاش ها در راستای بازگشایی گذرگاه‌های مرزی تأکید کردند، موضوعی که می‌تواند سهم زیادی در توسعه افق‌های همکاری میان دو کشور داشته باشد.

این در حالی است که پیش از این الجعفری با ولید لمعلم همتای سوریه ای خود دیدار کرده بود.

پس از این دیدار ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه  تاکید کرد: سوریه و عراق به لطف پایداری دو ملت آن ها احساس پیروزی کرده اند.

المعلم در یک نشست مطبوعاتی با ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق تأکید کرد که همه کشورهای منطقه و جهان از پیروزی سوریه و عراق در برابر تروریسم بهره‌مند خواهند شد.

ولید المعلم افزود: ادلب مانند هر منطقه دیگری در سوریه یقینا تحت حاکمیت دولت سوریه قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه سوریه گفت: هدف ما پس از آزادسازی ادلب از تروریسم ، شرق رود خانه فرات است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح مان در اطراف ادلب  آماده هستند تا در صورت عدم اجرای توافق درمورد ادلب  تروریسم را ریشه کن کنند.

 ابراهیم الجعفری وزیر خارجه تأکید کرد: در جریان سفرم به سوریه امنیت و ثبات را در این کشور لمس کرده ام.

وزیر خارجه عراق گفت: سوریه بسیاری از بحرانها را پشت سر گذاشت و در برابر تروریسم ایستادگی کرده است، پیروزی با سوریه خواهد بود.

ابراهیم الجعفری افزود: بستن مرزهای سوریه و عراق به خاطر شرایط استثنائی برخاسته از تروریسم بوده است، به زودی این گذرگاهها باز خواهد شد.

وی تاکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند سوریه را از نقش محوری‌اش در منطقه دور کند.

ابراهیم الجعفری ادامه داد: روابط سوریه و عراق تاریخی، قوی و مستحکم است و باقی خواهد ماند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.