انتظار می رود در انتخابات امروز در بایرن به عنوان بزرگ ترین ایالت آلمان، به احزاب سنتی ضربه جدی ای وارد شود و حزب راست افراطی بر سر بحران مهاجرت آراء بیشتری به دست آورد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه الجزیره گزارش داد: ساکنان ایالت بایرن در جنوب آلمان امروز یکشنبه پای صندوق‌ های رای رفته اند تا نمایندگان خود را برای پارلمان محلی انتخاب کنند؛ انتخاباتی که امواج نتیجه آن برلین را هم فرا خواهد گرفت.

این انتخابات محلی انتظار می رود ضربه سختی به حزب محافظه کاری وارد کند که مدت هاست بر این منطقه حکومت می کنند. تبعات این انتخابات برای «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان  غیرقابل پیش بینی است.

این انتخابات در حالی برگزار می شود که طبق نظرسنجی‌ ها آراء احزاب سنتی ممکن است به شدت با ریزش همراه شود. بدین ترتیب در صورت تحقق یافتن این امر، دولت ائتلافی به رهبری مرکل با ضربه سختی مواجه خواهد شد.

خبرها و تحلیل های موجود مبنی بر ریزش آراء احزاب سنتی در حالی منتشر می شود که اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن به عنوان خواهر خوانده اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان بزرگ‌ ترین حزب محافظه‌ کار این کشور به ریاست مرکل از هفت دهه پیش تاکنون سلطه سیاسی خود را بر این منطقه ثروتمند در جنوب آلمان حفظ کرده است. این حزب از سال 1949  و جنگ جهانی دوم تاکنون به استثنای یک دوره سه ساله در دهه 50 میلادی، همواره هدایت امور اجرایی در این منطقه را در دست داشته است.

اما در ماه های اخیر به نظر می رسد حمایت های خود را از هر دو جناح چپ و راست از دست داده باشد؛ در حالی که سبزها و حزب راست افراطی جایگزین برای آلمان در حال جذب آرای بیشتری است.

در سال های اخیر، میزان حمایت از حزب جایگزین برای آلمان در بخش هایی از جامعه این کشور افزایش یافته است.

سال پیش، این حزب برای اولین بار موفق به ورود به مجلس آلمان شد و در جایگاه بزرگ ترین فراکسیون مخالف حزب حاکم قرار گرفت.

در آن انتخابات، حزب جایگزین برای آلمان با کسب نزدیک به 13 درصد آرا، بیش از 90 کرسی مجلس ملی را به دست آورد.

تحلیل ها حکایت از آن دارد که حزب مرکل در انتخابات امروز یکشنبه تعداد قابل توجهی از آراء خود را به آلترناتیو برای آلمان به عنوان حزب مهاجر ستیز و راست افراطی و نیز احزاب سبز چپگرا واگذار خواهد کرد.

در حالی که بعید است که اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن پس از استعفای مرکل کل قدرت خود را از دست بدهد، همین لزوم ائتلاف با دیگر احزاب برای حکومت کردن هم ضربه تحقیرآمیزی برایش محسوب می شود.

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده پیش از انتخابات روز یکشنبه در ایالت بایرن احزاب اصلی شکل دهنده ائتلاف دولتی تحت ریاست مرکل با انتقادهای زیادی از سوی ساکنین مواجه شده و با احتمال ریزش آراء زیادی روبرو هستند. این نظرسنجی برای اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن و خواهر خوانده اش اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، 26 و برای حزب سوسیال دمکرات دیگر شاخه اصلی ائتلاف دولتی 15 درصد آرا را پیش بینی می کند.

این در حالیست که بر اساس نتایج این نظرسنجی حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» و سبزها به ترتیب 16 و 17 درصد آرا را از آن خود خواهند کرد.

با این حال «رابرت برانکمپر» نماینده فعلی پارلمان و عضو اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن ابراز خوش بینی کرده که این حزب محافظه کار حتی اگر حمایت برخی از هواداران خود را به نفع «گرایش پوپولیستی خلاف جریان حاکم» از دست بدهد از آرای لازم برای ادامه پیشتازی برخوردار خواهد بود.

این نماینده حزب حاکم در منطقه در ادامه گفت: «بایرن ایالتی امن و ثروتمند است که پایین ترین نرخ بیکاری را در آلمان دارد. ما در شرایط عادی باید شصت درصد آراء را بدست بیاوریم. اما باید پذیرفت که یک گرایش خلاف جریان اصلی در اروپا در حال شکل گیری است. ایتالیا، فرانسه، هلند و دیگر مناطق دنیا نیز پیشتر دستخوش این جریان شده اند و ما با احتساب این مسئله امیدواریم حداقل چهل درصد آراء را از آن خود کنیم. این میزان رای برای ما عالی خواهد بود.»

بایرن از جمله ایالت‌ هایی است که بیشترین تاثیر را از بحران مهاجرت در سال 2015 پذیرفته است. هزاران پناهجو در اوج بحران مهاجرت در اروپا روزانه با ورود به این ایالت خواستار پناهندگی و اسکان در این منطقه شدند. این مسئله در واقع سرآغاز شکل گیری موج انتقادها به آنگلا مرکل و متحدانش در حزب اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن بود.

ورود مهاجران در حقیقت باعث افزایش حمایت ها از حزب آلترناتیو برای آلمان شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.