سناتورهایی که به برت کاوانا رای دادند باید شرمنده باشند زیرا دادگاه های این کشور را گرفتار دهه ها ایدئولوژی مصیبت بار کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین در گزارشی نوشت: «برت کاوانا» علامت - و نه علت - بیماری ما است. او برخاسته از سیاستی است که در سه دهه به ماه تحمیل کرده اند. اگر ما به دنبال بازگشت سلامتی مان هستیم، باید با تشخیص درست شروع کنیم.

دیوان عالی به دلیل همه توجیهاتی که در مورد تجاوز جنسی، شامل اتهاماتی که کاوانا آنها را انکار کرده است، دروغ بزرگتری نسبت به خود او به مردم آمریکا گفته است.

شما شاهد این بودید که به رغم این اتهامات سناتورها در صحن سنا به طرفداری از کاوانا برخاستند.

این اقدام می تواند برای هر کسی که از تلاش های دهه های اخیر برای مقابله با ایدئولوژی های مسموم در دادگاه ها آگاهی داشته، تعجب آور باشد.

با توجه به تایید صلاحیت برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی، اکنون یک سوم مردانی که در تفسیر قوانین آمریکا حرف آخر را می زنند، به ارتکاب رفتارهای غیر اخلاقی متهم شده اند. 

سنا روز شنبه با وجود اتهاماتی که درباره سوء رفتار کاوانا با چند زن وجود داشت، به عضویت مادام العمر وی در عالی ترین دادگاه آمریکا رای اعتماد داد. از همه مهم تر اینکه «کریستین بلیتسی فورد» در کمیته قضایی مجلس سنا شهادت داده بود کاوانا در دوران نوجوانی، وی را هدف آزار و اذیت جنسی قرار داده است. 

کاوانا به «کلارنس توماس» که از سال 1991 در دیوان عالی آمریکا بر مسند قضاوت نشسته است، پیوست. وی در حالی این منصب را در اختیار دارد که «آنیتا هیل» شهادت داده زمانی که برای او کار می کرد هدف آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است. در سال 2016 یک زن دیگر اعلام کرد توماس در یک مهمانی رسمی شام در سال 1999 او را هدف آزار و اذیت داده است. 

«شونا توماس» مدیر اجرایی گروه «آلترا وایولت» معتقد است پس از تایید کاوانا، دیوان عالی آمریکا به یکی دیگر از نهادهای بدنام تبدیل خواهد شد؛ جایی که زنان احساس نخواهند کرد با یک دادرسی عادلانه مواجه خواهند بود. 

هم کاوانا و هم توماس اتهاماتی را که ضد آنها مطرح می شود، رد کرده اند. ترکیب جدید دیوان عالی آمریکا پیروزی بزرگی برای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور محسوب می شود که خود نیز از سوی چند زن به ارتکاب رفتارهای غیر اخلاقی متهم شده است. 

تایید صلاحیت کاوانا زنان را از سراسر آمریکا بر آن داشت تا برای نشان دادن اعتراض خود به واشنگتن سفر کنند. معترضان از روز پنجشنبه داخل ساختمان سنا تجمع کرده اند. پلیس بسیاری از معترضان را بازداشت کرده است.

برای توجیه این کودتای قضایی در چند هفته و چند دهه اخیر، تمامی اعضای حزب جمهوری خواه مجبور به مشارکت دوجانبه گسترده شدند.

برت کاوانا تبدیل به قربانی «یک حمله سیاسی»  در حالی که قربانی تجاوز جنسی - دکتر کریستین فورد - بخشی از «توطئه متجاوزان» تبدیل شد.

در چنین جهانی که قربانیان، «متجاوز»، و مهاجمان، «قربانی» جا زده می شوند پیدا کردن راه درست کار دشواری است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.