کناره گیری وزیر کشور فرانسه از سمت خود پس از استعفای وزرای دیگر طی هفته های گذشته، ضربه جدیدی به امانوئل ماکرون محسوب می شود که با کاهش محبوبیت روبرو است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور استعفای وزیر کشور را پذیرفت.

بنا به اعلام کاخ الیزه، «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه تا زمان معرفی جانشین «ژرار کلمب» با حفظ سمت، وظایف وزیر کشور را نیز انجام خواهد داد.

ادوارد فیلیپ به دنبال پذیرش استعفای وزیر کشور فرانسه سفر از پیش برنامه ریزی شده خود به آفریقای جنوبی را لغو کرد.

این در حالی است که ژرار کلمب که از متحدان نزدیک ماکرون به شمار می رفت، قصد دارد بار دیگر به سمت شهرداری لیون باز گردد. او پیش از این به مدت 16 سال شهردار این شهر بوده است.

ژرار کلمب، 71 ساله بعدازظهر سه شنبه برای دومین بار طی 48 ساعت گذشته از سمت خود استعفا داده بود. امانوئل ماکرون روز دوشنبه با اولین درخواست کناره گیری ژرار کلمب مخالفت کرده بود.

این در حالی است که گفته می شود کلمب در هفته های اخیر انتقاداتی به ماکرون وارد کرده و گفته بود که دولت وی «فاقد فروتنی» است. وی همچنین گفته بود: «تعداد کمی از ما با ماکرون صحبت می کنیم. طولی نمی کشد که او دیگر تحمل من را نخواهد داشت. اما اگر همه ما مقابل او تعظیم کنیم او در نهایت منزوی خواهد شد.»

کناره گیری ژرار کلمب از سمت خود پس از استعفای وزرای محیط زیست و ورزش فرانسه طی هفته های گذشته، ضربه جدیدی به امانوئل ماکرون محسوب می شود که با کاهش محبوبیتش در میان رای دهندگان روبرو است.

در حالی که تنها 17 ماه از ورود امانوئل ماکرون به کاخ الیزه می گذرد، افول محبوبیت وی به طور بی سابقه ای رو به کاهش است.

براساس نظرسنجی موسسه ایفوپ میزان محبوبیت امانوئل ماکرون طی ماه اوت 10 درصد کاهش یافته است. انتشار این نظر سنجی در حالیست که در ماه ژوئیه، 41 درصد فرانسوی ها عملکرد ماکرون را تایید کرده بودند اما در ماه اوت فقط 31 درصد عملکرد ماکرون را به عنوان رئیس جمهور فرانسه تایید کردند.

محبوبیت ماکرون از «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور پیشین فرانسه در همین دوره زمانی در سپتامبر 2013، یک درصد کمتر است. فقط 32 درصد فرانسوی ها معتقدند که رئیس جمهور کشورشان سیاست مناسبی را دنبال می کند و 68 درصد نیز خلاف این را می گویند.

ماکرون در ماه مه سال 2017 با شکست «مارین لوپن» رهبر راست افراطی این کشور در دور دوم انتخابات به سمت ریاست جمهوری برگزیده و به عنوان جوان ترین رئیس جمهوری فرانسه وارد کاخ الیزه شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.