«وانگ شو ون» معاون وزیر بازرگانی چین در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که آلمان تبدیل به بزرگترین صادرکننده خودرو به بازار چین شده است و از ایالات متحده آمریکا در این زمینه پیشی گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، آلمان در فهرست صادرکنندگان خودرو به چین بر ایالات متحده آمریکا برتری یافته و در صدر صادرکنندگان خارجی به خودروی بازار چین که بزرگترین بازار در جهان به شمار می رود، قرار گرفت.

«وانگ شو ون» معاون وزیر بازرگانی چین در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که آلمان تبدیل به بزرگترین صادرکننده خودرو به بازار چین شده است و از ایالات متحده آمریکا در این زمینه پیشی گرفت. دلیل این اتفاق نیز جنگ تجاری کنونی میان پکن و واشنگتن است.

این مسئول چینی تصریح کرد که کشورش مجبور است که در نزاع تجاری با ایالات متحده آمریکا پاسخ دهد و صادر کنندگان آمریکایی از جمله صادرکنندگان گاز طبیعی مایع بی تردید ضرر می کنند.

وی تصریح کرد که پاسخ چین به آمریکا در جنگ تجاری منجر به ایجاد فرصت هایی برای دیگر کشورها می شود.

بر اساس اطلاعاتی که وبسایت «استاتیستا» منتشر کرده است چین در سال 2017 در بازارهای خودرو در جهان از حیث خودروهای فروخته شده در صدر قرر گرفت به طوری که در بازار چین بیش از 24 میلیون خودرو فروخته شد.

ایالات متحده آمریکا و چین  علیه کالاهای یکدیگر  از روز دوشنبه تعرفه های جدیدی اعمال کردند و به نظر نمی رسد که هیچ کدام از این دو کشور بزرگ دارنده قدرت اقتصادی بزرگ در جهان قصد داشته باشند که در این نزاع روزافزون  کوتاه بیایند؛ نزاعی که انتظار می رود بر رشد اقتصاد جهان تأثیر منفی بگذارد.

از سوی دیگر،پکن آمادگی خود را برای از سرگیری مذاکرات تجاری با واشنگتن  به شرطی که این مذاکرات بر اساس احترام دوجانبه و برابری باشد اعلام کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.