دو نفر اول در این ویدئو به زبان عربی و نفر سوم به زبان فارسی (غیر سلیس) صحبت می‌کند اما در گفته‌هایشان سخنی از عضویت خود در گروه تروریستی داعش یا اینکه ارتباطی با داعش دارند، شنیده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش ویدیوئی درباره حادثه تروریستی اهواز منتشر کرد که در آن سه مرد داخل یک خودرو هستند که داعش مدعی شد در راه انجام حمله به رژه نظامی در ایران هستند.

در این ویدیو که پس از حمله به رژه نیروهای مسلح ایران در شهر اهواز در روز شنبه منتشر شد دو مرد به زبان عربی درباره جهاد صبحت می کنند و نفر سوم نیز به فارسی صحبت می کند و می گوید که آنها به نیروهای سپاه پاسداران انقلاب ایران حمله می کنند.

العالم نیز گزارش داد که گروه رسانه‌ای موسوم به «اعماق»‌، وابسته به گروه تروریستی-تکفیری داعش، با انتشار فیلمی از سه فرد ناشناس، مدعی شد آنها عاملان حمله تروریستی اهواز هستند. 

در کانال تلگرامی گروه رسانه‌ای داعش آمده است، «اعماق ویدئویی دریافت کرده که متعلق به سه نفر از مجریان حمله شهر اهواز در جنوب ایران هستند». 

این در حالی است که طبق اعلام رسمی در ایران، مهاجمان حمله تروریستی اهواز، چهار نفر بودند.

دو نفر اول در این ویدئو به زبان عربی و نفر سوم به زبان فارسی (غیر سلیس) صحبت می‌کند اما در گفته‌هایشان سخنی از عضویت خود در گروه تروریستی داعش یا اینکه ارتباطی با داعش دارند، شنیده نمی‌شود. 

علاوه بر این هیچ یک از سه نفر، از نوع عملیات یا هدفی مثل مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس سخن نمی‌گوید جز اینکه نفر سوم در سخنش نیروهای سپاه را هدف معرفی می‌کند.

صبح روز شنبه 31 شهریور، چهار عنصر مسلح عضو گروهک تروریستی «الاهوازیه» به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کردند و در تیراندازی به مردم و مسئولان نظامی، -طبق اعلام عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس- دست‌کم 25 نفر را شهید و حدود 70 نفر را مجروح کردند.

دقایقی بعد از این حادثه، سخنگوی گروهک «الاحوازیه» مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت و ساعتی بعد نیز گروه تروریستی داعش در کانال تلگرامی «اعماق» هم خود را مسئول این حمله معرفی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.