طرفداران برگزاری یک همه‌ پرسی جدید در مورد برگزیت از حمایت یک چهره ‌سرشناس دیگر برخوردار شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اسکای نیوز گزارش داد «صادق خان» شهردار لندن با انتقاد شدید از سیاست انگلیس در اجرای برگزیت - طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا - خواستار برگزاری همه‌ پرسی دیگری شده است. انگلیس باید در بهار آینده اتحادیه اروپا را ترک کند. 

طرفداران برگزاری یک همه‌ پرسی جدید در مورد برگزیت از حمایت یک چهره ‌سرشناس دیگر برخوردار شدند. صادق خان شهردار لندن با انتقاد شدید از دولت انگلیس، خواستار برگزاری یک همه‌ پرسی دیگر در مورد برگزیت شده است.

او در مقاله‌ ای برای هفته نامه «آبزرور» خواستار شده که به شهروندان انگلیس یک فرصت دیگر برای ماندن در اتحادیه اروپا داده شود. او پیامدهای اجرای برگزیت (طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را برای اقتصاد، فرصت‌ های شغلی و سیستم بهداشت و درمان دولتی انگلیس اسفبار خوانده است.

صادق خان که از ژانویه سال 2016 شهردار لندن است، تاکنون مخالفتی با برگزاری یک همه‌ پرسی جدید در مورد برگزیت ابراز نکرده بود، اما حال برای نخستین‌ بار از برگزاری آن حمایت کرده است. او در مقاله‌ ای که به عنوان میهمان برای آبزرور نوشته، تصریح کرده است که فکر نمی‌ کرده زمانی از چنین اقدامی حمایت کند.

او عملکرد دولت انگلیس در ماجرای برگزیت را تاسف‌ برانگیز خواند و آن را خطری برای استاندارد‌های زندگی در انگلیس و فرصت‌ های شغلی در این کشور دانسته است. صادق خان نوشته است چاره‌ ای جز این نمی‌ بیند که به شهروندان انگلیس شانس ماندن در اتحادیه اروپا داده شود.

او نوشته است: «در مدت زمان کوتاهی که برای مذاکره با اتحادیه اروپا باقی مانده است تنها دو نتیجه مورد انتظار است: دستیابی به یک توافق بد برای انگلیس، یا عدم دستیابی به یک توافق، که بدتر است. من گمان نمی‌ کنم که کسی به «ترزا می‌» مسئولیت داده باشد که چنین بی‌ شرمانه اقتصاد و معیشت مردم انگلیس را به بازی بگیرد.»

انگلیس باید 29 مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند. این کشور باید طی پاییز آینده به توافقی با این اتحادیه دست یابد که در آن تمامی راهکارهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تنظیم شود و انگلیس با دریافت امتیازاتی از این اتحادیه، آسیب کمتری ببیند.

اما حال روشن نیست که انگلیس و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در هفته‌ های آینده به چنین توافقی دست یابند. چنین توافقی باید در پارلمان‌ های کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم تصویب شود.

در نتیجه اگر تا تاریخ تعیین شده برای اجرای برگزیت، دولت ترزا می به توافقی دست پیدا نکرده باشد، «برگزیت سخت» در انتظار این کشور خواهد بود.

در هفته‌ های اخیر بر شمار شهروندان انگلیس که خواستار اجرای برگزاری یک همه‌ پرسی جدید در مورد برگزیت هستند، افزوده شده است.

نخست‌ وزیر انگلیس اما چنین درخواستی را اکیدا رد کرده است. دو حزب بزرگ انگلیس نیز مخالف برگزاری یک همه‌ پرسی دیگر در مورد برگزیت هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.