کارشناسان افزایش واردات سوخت توسط کره شمالی از طریق نقل و انتقال هایی که توسط کشتی های خارجی صورت می گیرد و موارد انتقال زغال سنگ کره شمالی به چین را رصد کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،وال استریت ژورنال نوشت که بر اساس گزارش سری که سازمان نظارت و کنترل بر اجرای تحریم های اعمال شده بر کره شمالی تهیه کرده است پیونگ یانگ متهم به دور زدن نظام تحریم ها شده است.

بر اساس مطلبی که وال استریت ژورنال نوشت کارشناسان سازمان ملل در گزارش شان«مدارک جدیدی» در زمینه نقض تحریم های اقتصادی بین المللی اعمال شده علیه کره شمالی و به طور مشخص تحریم واردات اسلحه و سوخت ارائه کردند.

به زعم این گزارش پیونگ یانگ فروش سلاح به سوریه، یمن و لیبی و دیگر مناطق جهان که در آنها نزاع های مسلحانه در جریان است را به رغم تحریم ها متوقف نکرده است.

علاوه بر آن کارشناسان افزایش واردات سوخت توسط کره شمالی از طریق نقل و انتقال هایی که توسط کشتی های خارجی صورت می گیرد و موارد انتقال زغال سنگ کره شمالی به چین را رصد کرده اند.

در این گزارش همچنین آمده است که تجارت غیرقانونی توسط کره شمالی «کارآیی تحریم ها را تضعیف می کند» و نیز تأکید کرده است که پیونگ یانگ محدویت ها بر واردات تولیدات نفتی و ممنوعیت صادارت زغال سنگ که از سال 2017 اعمال شده را نادیده می گیرد.

در این گزارش همچنین آمده است که تحریم های مالی نیز به لحاظ اجرایی ضعیف باقی می کنند زیرا کره شمالی قراردادهای مالی را از طریق افرادی در خارج در حداقل پنج کشور انجام می دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.