تعلیق عضویت الشاهد در پی آن رخ داد که وی حاضر به پاسخ دادن به استیضاح داخلی حزب که وی را متهم به خروج از خط حزبی کرده است نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب «نداء» حاکم بر تونس اعلام کرد که عضویت «یوسف الشاهد» نخست وزیر این کشور در حزب به تعلیق در آمده است. این اتفاق اختلاف های به وجود آمده میان شاهد و «حافظ قائد السبسی» پسر رئیس جمهور تونس رئیس حزب نداء تونس را تشدید می کند.

تعلیق عضویت الشاهد در پی آن رخ داد که وی حاضر به پاسخ دادن به استیضاح داخلی حزب که وی را متهم به خروج از خط حزبی کرده است نشد.

یوسف الشاهد که توسط «الباجی قائد السبسی»  رئیس جمهور این کشور در دو سال پیش به عنوان نخست وزیر انتخاب شد پسر رئیس جمهور را به ویرانی حزب حاکم به رهبری اش به شکل فردی و صادر کردن مشکلات حزب به نهادهای دولت متهم کرد که گفت در اثر این تنش سیاسی متضرر شده اند.

پسر السبسی از الشاهد می خواهد که استفعا دهد و راه را برای تشکیل دولت جدید باز کند با این ادعا که نشانه های اقتصاد کشور طی دو سال از نخست وزیری وی ضعیف شده است.

اتخاد عمومی کار تونس نیز از درخواست برای برکناری الشاهد حمایت می کند این در حالی است که جنبش«النهضه» مخالف برکناری الشاهد است و می گوید که این اقدام روند اصلاحات اقتصادی که باید اجرای شان به سرعت صورت گیرد را تضعیف می کند.

الشاهد روز گذشته-جمعه- گفت که « به رغم هیاهوی سیاسی در کشور که در کار دولت اختلال ایجاد می کند و به رغم ضعف حمایت سیاسی از دولت اما دولت به اصلاحات اقتصادی طی دو سال آینده ادامه می دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.