نیروهای دریایی یمن وابسته به ارتش و کمیته های مردمی موفق شدند که یک ناو نظامی عربستان سعودی را در سواحل جیزان هدف قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران  به نقل از المسیره،، انصار الله یمن یک ناو نظامی عربستان سعودی را در مقابل سواحل«جیزان»هدف قرار داد.

یک منبع در نیروی دریایی یمن تأکید کرد که نیروهای دریایی یمن وابسته به ارتش و کمیته های مردمی موفق شدند که یک ناو نظامی عربستان سعودی را در سواحل جیزان هدف قرار دهند.

این منبع افزود که نیروهای متجاوز سعودی در پی این حمله و اصابت ناو اقدام به تخلیه زخمی ها از ناو نظامی و انتقال آنها به بیمارستان های جیزان کردند.

این منبع تصریح کرد که حمله به این ناو سعودی در واکنش به هدف قراردادن ماهیگیران یمنی در سواحل و جزایر یمن صورت گرفته است.

سرهنگ «عزیز راشد» سخنگوی ارتش یمن گفت که حمله به ناو عربستانی در واکنش به هدف قرار دادن ماهیگیران یمنی توسط متجاوزان صورت گرفته است.  وی تأکید کرد که نیروی دریایی یمن شاهد پیشرفت فنی است و عملیات خود را در آب های منطقه ای اش یا در آب های منطقه ای عربستان ادامه می دهد.

هواپیماهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی پنجشنبه هفته گذشته با ارتکاب جنایتی دیگر به قایق های ماهیگیران در جزیره«عقبان» در استان«الحدیده»حمله کرده و 5 ماهیگیر یمنی را کشته و 2 تن دیگر را زخمی کردند و 14 ماهیگیر نیز در شمار مفقودان هستند.

در تحولی دیگر، انصار الله یمن یک هواپیمای تجسسی عربستان را در مقابل کوه «الدود» سرنگون کرد.

از سوی دیگر، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به مرتکب شدن «اشتباهاتی» در حمله جنگنده های خود به منطقه «ضحیان» در صعده در شمال یمن اذعان کرد.

«منصور المنصور» سخنگوی رسانه ای تیم ارزیابی حوادث در یمن وابسته به ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی به مرتکب شدن اشتباهاتی در حمله به اتوبوس حامل دانش آموزان در صعده که به جان باختن 40 کودک یمنی منجر شد، اذعان کرد و گفت که حمله به اتوبوس در ضحیان در منطقه ای مسکونی، در این برهه زمانی، موجه نبوده است.

المنصور گفت که خطری فوری در ضحیان علیه نیروهای ائتلاف احساس نمی شده که این حمله را توجیه کند.

وی از صدور دستوری مبنی بر حمله نکردن به این اتوبوس به علت قرار داشتن بین غیرنظامیان خبر داد، اما گفت که این دستور دیر ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت که حمله به اتوبوس حامل دانش آموزان در منطقه ای مسکونی در این زمان و شرایط قابل توجیه نیست.

المنصور گفت که تاخیر در حمله به اتوبوس ضحیان، اشتباهی است که باید درباره آن تحقیق شود.

وی از نیروهای ائتلاف خواست که عاملان این اشتباه در حمله به ضحیان را بازخواست کنند، به ویژه اینکه تاخیر آشکاری در تجهیز جنگنده مامور حمله به اتوبوس در ضحیان روی داده است.

وی همچنین از نیروهای ائتلاف خواست که کمک هایی را دراختیار شهروندان خسارت دیده از حمله ضحیان قرار دهند و برای اجتناب از وقوع خسارت های جانبی حملات، در قواعد و اصول درگیری بازنگری کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.