رئیس جمهور آمریکا مدعی شده ایمیل های هیلاری کلینتون، رقیب او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 توسط چین هک شده بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، آسوشیتدپرس گزارش داد «دونالد ترامپ» در پیامی در توییتر خود نوشت: «چین سرور ایمیل خصوصی هیلاری کلینتون را هک کرد. آیا آنها مطمئن هستند که روسیه نبوده است! چقدر احتمال دارد که اف بی آی و وزارت دادگستری در این خصوص درست بگویند؟ این مسئله بسیار بزرگی است. اطلاعات بسیار محرمانه ای بوده است!»

 

Untitled2

 

رئیس جمهور آمریکا در توییت دیگری نوشت: «ایمیل های هیلاری کلینتون که بسیاری از آنها حاوی اطلاعات طبقه بندی شده است از سوی چین هک شده بود. اقدام بعدی بهتر است از سوی پلیس فدرال و وزارت دادگستری انجام شود، در غیر این صورت با در نظر گرفتن تمام گام های اشتباهی که برداشته اند اعتبارشان برای همیشه به باد خواهد رفت.»

 

Untitled

 

رئیس جمهور آمریکا در حالی این مطالب را در صفحه توییتر خود اعلام کرد که مدرکی دال بر آن ارائه نکرده است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا پیش از این اعلام کرده بودند که روسیه مسئول هک ایمیل های هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است.

توییت امروز سه شنبه ترامپ مبنی بر هک ایمیل های هیلاری کلینتون توسط چین در حالی منتشر می شود که تحقیق «رابرت مولر» دادستان ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا همچنان ادامه دارد.

برای 12 افسر اطلاعاتی روسیه در ماه ژوئیه از سوی دادگاهی در آمریکا به اتهام نفوذ در شبکه رایانه ای متعلق به حزب دموکرات و هیلاری کلینتون کیفرخواست صادر شد.

روسیه هر گونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش آمریکا را رد کرده است. دونالد ترامپ پیش از این در ماه آوریل سال 2017 از احتمال هک ایمیل های هیلاری کلینتون از سوی چین سخن گفته بود. وی در آن زمان نیز مدرکی دال بر دخالت پکن در انتخابات آمریکا ارائه نکرده بود.

واکنش چین

«هوا چونیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اتهام هک ایمیل های هیلاری کلینتون از سوی کشورش اظهار داشت: «این اولین باری نیست که اتهامات مشابهی را می شنویم.»

وی افزود: «چین مدافع ثابت قدم امنیت سایبری است. ما قویا با هر شکل از حملات اینترنتی و سرقت اسرار مخالفیم و با آن مقابله می کنیم.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.