به گزارش ایرنا، محمود جعفری روزشنبه درنشست با مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان بوشهر افزود: در این ارتباط تربیت نیروی انسانی بومی ماهر موردنیاز نیروگاه اتمی براساس نیاز و پیشرفت فاز دوم این مجموعه انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: برای برگزاری سودمند دوره های آموزشی کمبودهای کارگاه های آموزشی با کمک نیروگاه اتمی بوشهر تامین و در اختیار آموزش فنی و حرفه ای قرار می گیرد.
جعفری ادامه داد: در پروژه ساخت فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر 80 هزار میلیارد ریال کارساختمانی وجود دارد که در توسعه کسب و کار رونق بسیار خوبی برای استان بوشهر است.
وی یادآور شد: حرفه های آرماتوربندی، قالب بندی، سنگ کاری، کاشی کاری دیوار و کف، آجرچینی و جوشکاری از اولویت های کاری فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر است.
مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرد: در این ارتباط خروجی آموزش های فنی و حرفه ای باید با صلاحیت فنی بالا و برابر با استاندارد های جهانی باشد.
وی افزود: برای ارتقای کیفیت آموزش های مهارتی ارائه شده مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر گواهینامه مشترک پایان دوره مهارت آموختگان به 2 زبان روسی و فارسی برای اشتغال در نیروگاه صادر شود.
جعفری گفت: باید شعار هر فارغ التحصیل ایرانی یک مهارت سرلوحه کاری آموزش فنی و حرفه ای قرار گید تا در راستای توانمندسازی نیروی انسانی گامی مهم برداشته شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: آموزش های مهارتی از ابتدای سال جاری در 12 حرفه آموزشی برای توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز نیروگاه اتمی برگزار شده است.
عبدالمجید دراهکی افزود: از هشت هزار نیرویی که در 2 سال آینده در مراکز آموزش فنی و حرفه ای آموزش می بینند با توجه به کیفیت آموزش ها حداقل پنج هزار نفر از آنها باید در نیروگاه اتمی بوشهر مشغول به کار شوند.
وی گفت: آموزش ها در فاز اول خاص صنایع ساختمان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای ارایه شده است.
دراهکی افزود: در فاز نخست اجرای تفاهم‌نامه همکاری با نیروگاه اتمی بوشهر دوره آموزشی اختصاصی نیروگاه اتمی در 6 شهرستان استان بوشهر اجرایی شده است.
وی ادامه داد: 35 دوره مهارتی مختص نیروگاه اتمی امسال با ظرفیت 220 نفر برگزار شده است.
دراهکی اظهار کرد: آموزش‌ها با توجه به پیشرفت کاری در نیروگاه اتمی بوشهر به تربیت نیروی نیمه ماهر، ماهر و تکنیسین‌ها و مهندسان اختصاص دارد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر گفت: باید با توسعه آموزش‌های مهارتی با همکاری نیروگاه اتمی در بین جوانان و بالا بردن سطح مهارتی زمینه اشتغال آنان را در ساخت نیروگاه جدید مهیا کنیم.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.