به گزارش ایرنا ، فرماندار دیر در آئین تجلیل از خبرنگاران فعال دیر افزود:خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای جامعه و پل ارتباط بین مردم و مسئولان نظام هستند.
وی اظهارداشت:اصحاب رسانه با تهیه و انعکاس اخبار مسئولان را درجریان مسائل، مشکلات و مطالبات مردم قرار می دهند و نقش اساسی در پیشرفت منطقه دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیر گفت: هم اکنون هفت خبرنگار فعال و 20 سایت ها و کانال های خبری شهرستان فعالیت دارند.
غلامرضا ناطقی پور ضمن تبریک 17 مرداد روز خبرنگار افزود: خبرنگاران، بازوی قوی مدیران اجرایی در انجام وظایف هستند و باید روز به روز مورد حمایت و توجه جدی مسئولان قرار گیرند.
وی گفت: خبرنگار باید عالم، هنرمند، قلم به دست به روز، دردمند باشد و از خط قرمز ها خارج نشود و در بیان حقیقت ها شجاع باشد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیر یادآورشد: هم اکنون در شهرهای دیر، دوراهک، بردستان، آبدان و بردخون خبرنگاران و سایت های خبری فعالیت دارند و فعالیت ها را صادقانه و شفاف با همکاری دستگاه های اجرایی گزارش می کنند.
فرماندهی انتظامی دیر نیز در آئینی از خبرنگاران این شهرستان که در حوزه پوشش فعالیت های پلیس تلاش می کنند، به مناسبت روز خبرنگار تجلیل کرد.
به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی دیر دراین آئین گفت: فعالیت و همکاری رسانه با پلیس در زمینه امنیت حایز اهمیت است.
سرهنگ فرهاد آراوند افزود: خبرنگار رمز گشایی حوادث می کند و دنبال کشف حقیقت ها است تا مردم اطلاع پیدا کنند و با قدرت تجزیه و تحلیل در روشن سازی و تنویر افکار نقش اساسی دارد.
وی خبرنگاران را افسران میدان رسانه دانست و اظهارداشت: از خبرنگاران توقع داریم همانگونه که همواره یاور نیروی انتظامی در پوشش برنامه و عملکرد این نیرو بودند، صداقت و رعایت امانت در کار گزارش گری سرلوحه کار خود قراردهند.
فرمانده انتظامی دیرگفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 71 مرحله طرح پاک سازی مناطق آلوده از مواد مخدر در شهرستان صورت گرفته که 129 نفر مصرف کننده، خرده فروش و عمده فروش دستگیر شده است.
وی یادآورشد: همچنین در این مدت یک هزار و 805 تماس تلفنی با پلیس 110 برقرار و ماموریت های لازم در این ارتباط انجام شده و مردم این شهرستان از نیروی انتظامی خدمات دریافت کرده اند.
سرهنگ آراوند با اشاره به افزایش میزان رضایت مندی مردم از عملکرد نیروی انتظامی بیان داشت: با تلاش ماموران انتظامی و مشارکت مردم، این شهرستان از امنیت مطلوبی برخوردار است و فاصله بین وقوع جرم تا کشف به حداقل زمان رسیده است.
در این برنامه از خبرنگاران با لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.
شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید و روز شهادتش در تقویم رسمی ایران روز خبرنگار نامگذاری شد.
7207/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.