به گزارش ایرنا، دکتر قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت شهرستان کنگان استان بوشهر افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش می کند برای سهولت در ارائه خدمات و دسترسی اکثریت مردم، نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات درمانی را در مکان هایی که امکان خدمات دهی بیشتر داشته باشد، مستقر کند.
وی بیان کرد: امکانات و منابع در حوزه درمانی باید در جاهایی که بیشترین کاربرد برای حل مشکلات عموم مردم را داشته باشد، مستقر شود و سرمایه گذاری بی مورد در جاهایی که فقط مقاصد سیاسی دارد، خیانت است.
جان بابایی گفت: با توجه به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان کنگان قطب درمان جنوب استان بوشهر و محل رجوع بیمارانی از برخی شهرستان های استان فارس و هرمزگان است باید منابع برای ارائه خدمات بهتر در این مرکز مستقر شود.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موقعیت خاص استان بوشهر و شهرستان کنگان بر ضرورت تقویت اورژانس های جاده ای و بین شهری برای تسریع در انتقال بیماران به مراکز درمانی تاکید کرد.
جان بابایی با اشاره به خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان و اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم و ادامه آن در دولت دوازدهم نقطه عطفی در تاریخ درمان کشور است که قابل مقایسه با گذشته نیست.
وی گفت: هم اکنون در استان بوشهر یک بیمارستان و 60 مرکز بهداشتی آماده افتتاح است.
معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گستره پارس جنوبی و نیروگاه اتمی در استان بوشهر گفت: مشکلات حوزه درمان این مناطق از طریق تعامل با وزارتخانه های نفت و سازمان تامین اجتماعی و انرژی اتمی پیگیری می شود.
امام جمعه کنگان گفت: توسعه کمی و کیفی بیمارستان امام خمینی (ره) بدلیل رجوع بیماران از ده ها شهر و روستای استان و استان های همجوار ضروری است.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: یکی از دغدغه ها و مطالبات مردم منطقه حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان این شهر برای ارائه بهتر و بیشتر خدمات درمانی است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت درمانگاه کوثر در کنگان بر ضرورت احداث یک ساختمان مستقل و نیز توسعه کمی و کیفی خدمات در این مرکز درمانی تاکید کرد.
امام جمعه کنگان همچنین خواستار احداث ساختمان زایشگاه و پانسیون برای استقرار پزشکان شد.
محمودی با اشاره به فعالیت گسترده صنعت و حضور بیشترین بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان کنگان خواستار عقد تفاهم نامه میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تامین اجتماعی برای خرید خدمت و ارائه رایگان خدمات درمانی به مردم شهرستان کنگان شد.
فرماندار کنگان گفت: به رغم اینکه توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) در دولت تدبیر و امید قابل مقایسه با گذشته نیست اما در عین حال افزایش و رشد خدمات درمانی در این بیمارستان ضروری است.
فتح الله نوروزی با اشاره به ضرورت و اهمیت درمانگاه تخصصی در کنگان خواستار اختصاص بودجه توسط وزارت بهداشت برای احداث ساختمان درمانگاه تخصصی شد.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان کنگان و با بیان اینکه مقدمات تملک زمین برای احداث اورژانس هوایی فراهم شده بیان کرد: راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در این منطقه ضروری است.
نوروزی اظهارداشت: هم اکنون 53 بیمار تالاسمی در شهرستان کنگان نیازمند حمایت هستند.
وی خواستار احداث زایشگاه، پانسیون و همراه سرا در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان شد و بر ضرورت شبانه روزی شدن درمانگاه سیراف و توسعه مرکز بهداشت شهر بنک تاکید کرد.
شهرستان کنگان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است و بخشی از طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی، پتروشیمی ها و صنایع وابسته به آن در محدوده این شهرستان احداث شده است.
7208/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.