به گزارش ایرنا، سهیل مهاجری روز شنبه در آیین نمادین کاشت درختان مانگرو در سواحل شهر بوشهر افزود: بوشهر با 860 هکتار جنگل‌های مانگرو پس از هرمزگان و سیستان و بلوچستان سومین استان دارای بیشترین جنگل مانگرو کشور است.
وی یادآورشد: در اجرای طرح توسعه کاشت گونه های حرا در سواحل استان در سال گذشته با مشارکت سازمان های مردم نهاد و علاقمندان به طبیعت درختان حرا درسطح 20 هکتار از سواحل شهرستان های دیر و دیلم کشت شد.
مهاجری اضافه کرد: تنها از سال 1390 تاکنون بیش از 410 هزار اصله نهال حرا در نهالستان این اداره در منطقه بردخون شهرستان دیر تولید شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهارداشت: گسترش عرصه گونه‌های مانگرو در سواحل کم عمق استان در شهرستان‌های بوشهر، دیلم، گناوه، دیر، کنگان و عسلویه به خوبی قابل مشاهده است.
وی بیان کرد: منطقه نای بند عسلویه و شهرستان دیر به ترتیب بیشترین جنگل‌های مانگرو طبیعی و دست کاشت استان بوشهر را دارد.
مهاجری با ابراز نگرانی از تهدید اکوسیستم‌های مانگرو و درختان طبیعی حرا در برخی سواحل استان بوشهر گفت: برنامه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای حفظ و گسترش این گونه با ارزش طبیعت است که در حفاظت از آنها اهتمام جدی داریم.
وی افزود: هم اکنون مساحت جنگل‌های استان بوشهر230 هزار هکتار است و در سال‌های اخیر بیش از 16 هزار هکتار نیز جنگل های دست کاشت در این استان توسط منابع طبیعی توسعه یافته است.
مانگرو جامعه گیاهی شامل درختان و بوته‌هایی است که در زیستگاه‌های آبرفتی و آب شور ساحلی مناطق گرمسیری و زیر گرمسیری (عرض جغرافیایی زیر 25 درجه) می‌رویند.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.