سید اصغر صالحی درگفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون برای 51 روستا نقشه طرح هادی مصوب شده و برای هشت روستای باقیمانده که براساس آخرین سرشماری رسمی سال 1395 به نرم 20 خانوار رسیده اند نیز نقشه برداری صورت گرفته و طرح در دست تهیه است.
وی اضافه کرد: همچنین بازنگری نقشه در 10 روستای شهرستان دشتی آغاز شده و نقشه برداری آن به پایان رسیده است.
صالحی ادامه داد: در سال جاری اجرای طرح هادی درچهار روستا از روستاهای بالای 20 خانوار جدید از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان دشتی و اعتبارات ملی آغاز شده است.
وی بیان کرد: در اجرای طرح هادی تا کنون 900 هزار متر مربع از معابر روستاهای شهرستان دشتی با اجرای سنگ جدول، کانیو، زیر اساس، اساس و آسفالت و سنگ فرش پیاده روها خیابان سازی شده است.
وی یاد ور شد: از سال گذشته تاکنون نیز در 30 روستا با اعتبار 30 میلیارد ریال 800 هزار متر مربع از معابر طرح هادی انجام شده یا در دست اجراست.
صالحی به مهمترین وظایف بیناد مسکن اشاره کرد و افزود: رسیدگی به مستضعفان و محرومان، توسعه عدالت اجتماعی، بستر سازی برای سازندگی کشور از جمله مهمترین اهداف اساسی است که از جانب امام خمینی (ره) بر عهده این نهاد گذاشته شده است.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان دشتی تاکید کرد: از جمله اثرات مثبت خدمات عمرانی در مناطق روستایی، افزایش انگیزه روستائیان برای ماندگاری، ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها، رسمیت بخشیدن به املاک روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر با صدور سند مالکیت است.
صالحی افزود: یکی دیگر از وظایف این نهاد سند دار کردن اماکن روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار و شهر های زیر 25 هزار نفر با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک است که تاکنون 9700 جلد سند مالکیت در 65 روستای این شهرستان و سه شهر کاکی، بادوله و شنبه صادر و تحویل مالکان شده است.
وی اضافه کرد: تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، امکان دریافت تسهیلات دولتی و غیر دولتی در قبال سند مالکیت به عنوان وثیقه مطمئن، افزایش ارزش املاک، پیشگیری از ابطال حق در دعاوی و تسهیل در امر قضاوت، برطرف کردن ابهامات و اختلافات در مالکیت از جمله مزایا و اهداف سند دار کردن املاک روستایی بوده است.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.