به گزارش ایرنا، علی جمادی روز شنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین از مجموع 38هزار و 190 پرونده وارده به اجرای احکام مدنی، حقوقی، کیفری و شوراهای حل اختلاف در این استان احکام 35هزار و 834 پرونده به اجرا درآمده است.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه مختومه شدن برخی پرونده ها زمان بر است ولی استان بوشهر در این بخش در کشور پیشرو است.
جمادی گفت: رسیدگی به پرونده ها، جلوگیری از اطاله دادرسی، کیفی سازی و توجه به بحث های آموزشی از جمله سیاست های دستگاه قضا در استان بوشهر است.
وی با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم در استان بوشهر گفت: تلاش می شود با اطلاع رسانی لازم در بحث های حقوقی و کیفری و استفاده از قضات متخصص و آگاهی سازی عمومی از وقوع جرم در استان پیشگیری شود.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر کمتر از 50 درصد چارت تشکیلاتی دادگستری استان نیروی شاغل وجود دارد که با توجه به برگزاری آزمون استخدامی سال گذشته انتظار می رود 100 نفر به این مجموعه اضافه شوند.
جمادی افزود: در زمان حاضر در حوزه قضایی شعبه بدون تصدی در استان بوشهر وجود ندارد و تلاش می شود این شعبه ها را در استان افزایش دهیم.
وی یادآور شد: با موافقت مسئولان قوه قضائیه مجوز جذب اختصاصی قضات ویژه استان بوشهر گرفته شده است.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهرگفت: پیشگیری از وقوع جرم یک امر فراقوه ای است و تنها یک قوه و نهاد نمی تواند در این بخش فعالیت کند.
عباس کشاورزی افزود: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و امنیت اخلاقی از جمله موضوع های مورد توجه معاونت پیشگیری از وقوع جرم در استان بوشهر است که برای کاهش و کنترل این آسیب ها باید برنامه ریزی شود.
وی در باره معتادان متجاهر در استان بوشهر بیان کرد: در گذشته معتادان متجاهر استان به زندان معرفی می شدند که با هماهنگی های انجام شده موسسه ای در کنار زندان مرکزی بوشهر تاسیس و در زمان حاضر این افراد به این موسسه معرفی می شوند.
کشاورزی اضافه کرد: همچنین برای مراقبت از معتادانی که پاک شده اند نیز زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در تنگک بوشهر در نظر گرفته شده است.
وی در مورد وضعیت طلاق گفت: ارائه مشاوره و ایجاد امکانات لازم برای دیدار فرزندان طلاق در خارج از کلانتری ها و در موسسه های زیر نظر بهزیستی از جمله این اقدامات است.
کشاورزی افزود: کنترل حاشیه نشینی و شرکت خاطیان در بحث امنیت اخلاقی در کلاس های معاونت اجتماعی از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.