به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند در راس هیاتی از مدیران استان بوشهر ادامه دور دوم سفرهای شهرستانی خود که با رویکرد توسعه و عمران انجام شد از طرح های عمرانی نیمه تمام و در دست اجرای شهرستان بوشهر بازدیدکرد.
طرح در دست ساخت و نیمه تمام کتابخانه عمومی شهر بوشهر، مدرسه 6 کلاسه روستای بندرگاه و ساختمان مرکز رشد پارک علم و فناوری بوشهر از جمله طرح هایی بود که استاندار بوشهر و هیات همراه روز چهارشنبه مورد بازدید قرار دادند.

** ساختمان کتابخانه عمومی بوشهر 90 درصد پیشرفت دارد
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در بازدید از ساختمان در دست احداث کتابخانه عمومی بوشهر گفت: این طرح که در 2 طبقه و در زمینی به مساحت 2 هزار و 200 متر اجرا می شود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فرزاد رستمی افزود: اجرای این طرح تاکنون 28 میلیارد ریال هزینه دربرداشته و تکمیل آن نیازمند تامین 13 میلیارد ریال است.
رستمی افزود: در دهه فجر امسال طرح ساختمان کتابخانه عمومی شهر بوشهر به بهره برداری می رسد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز در بازدید از عملیات اجرایی مدرسه رویتای بندرگاه گفت: دبستان 6 کلاسه این روستا با 740 متر زیربنا در 2 طبقه پیش بینی شده است.
احمد مرادی افزود: کل اعتبار مورد نیاز این طرح 13 میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون چهار میلیارد ریال تامین شده است.
وی یادآور شد: نیروگاه اتمی بوشهر نیز در تامین مصالح و سیمان موردنیاز این طرح که هم اکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، کمک کرده است.
مرادی اضافه کرد: این طرح که از محل اعتبارات ملی اجرا می شود در هفته دولت سال جاری به افتتاح می رسد.
وی اظهار داشت: در ارتباط با تامین انشعاب برق مدرسه 6 کلاسه روستای بندرگاه از شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر انتظار است روند اتصال انشعاب برق موردنیاز آن را سرعت بخشد.

** تکمیل ساختمان مرکز رشد پارک علم و فناوری بوشهر 185 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: ساختمان مرکز رشد این پارک در 10 بلوک و به مساحت 18 هزار متر پیش بینی شده که تاکنون عملیات اجرایی 6 بلوک آن در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع آغاز شده است.
حبیب رستمی افزود: سه بلوک این طرح به عنوان فاز نخست ساختمان مرکز رشد پارک علم و فناوری خلیج فارس اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی عنوان کرد: 80 شرکت دانش بنیان و 20 شرکت نوآور در زیر مجموعه پارک علم و فناوری خلیج فارس فعال است که با تکمیل فاز نخست ساختمان مرکز رشد امکان استقرار تمامی آنها در مکان جدید فراهم می شود.
رستمی یادآور شد: تامین انشعاب های آب و برق و جاده دسترسی به عنوان زیرساخت های اصلی و مهم این طرح است که انتظار می رود دستگاه های ذیربط روند تحقق آن را تسریع کنند.
وی گفت: ساختمان مرکز رشد پارک علم و فناوری خلیج فارس از جمله مصوبه های سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر است که تاکنون 135 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و اتمام آن نیز نیازمند 185 میلیارد اعتبار است.
رستمی یادآور شد: پیش بینی شده فاز نخست ساختمان مرکز رشد در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در هفته دولت و یا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

** سه طرح بهداشتی درهلیله بوشهر افتتاح شد
همچنین استاندار بوشهر و هیات همراه مرکز خدمات جامع سلامت، 2 پانسیون پزشکان و خانه بهداشت روستای هلیله از توابع شهرستان بوشهر را افتتاح کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و براساس تفاهم نامه مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استانداری بوشهر مرکز خدمات جامع سلامت روستای هلیله با زیربنای 310 مترمربع با 7.5میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
دکتر سعید کشمیری افزود: همچنین 2 پانسیون پزشکان و خانه بهداشت روستای هلیله نیز با زیربنای 185 مترمربع و با پنج میلیارد ریال اعتبار ساخت و تجهیز شده است.
وی اظهار کرد:براساس تفاهم نامه مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استانداری بوشهر باید 11 مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان بوشهر احداث شود.
کشمیری بیان کرد: احداث یک مرکز آموزش مراقبت های بهداشتی اولیه، 2 کلینیک بهداشت دها و دندان، آزمایشگاه جامع سلامت و احداث ستاد مرکز بهداشت شهرستان از جمله برنامه های در دستور کار این شهرستان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: گسترش شبکه های بهداشت و درمان یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که در استان بوشهر این امر به صورت 100 درصد انجام شده و همه روستاهایی که باید خانه بهداشت داشته باشند از این امکانات برخوردار هستند.
وی یادآور شد: عمر ساختمان های مراکز بهداشت و درمان و خانه های بهداشت در ابتدای دولت تدبیر و امید در استان بوشهر 25 سال بود که با توجه به اقدام های صورت گرفته این سن به 10 سال کاهش یافته است.

** 60 طرح دانشگاه علوم پزشکی در هفته دولت به بهره برداری می رسد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در هفته دولت امسال 60 طرح در حوزه سلامت در این استان به بهره برداری می رسد.
کشمیری اضافه کرد: روستای هلیله سه هزار و 500 نفر بیمه شده تامین اجتماعی و یکهزار و 500 نفر بیمه شده خدمات روستایی دارد که که دانشگاه علوم پزشکی با هزینه ای که از بیمه خدمات روستایی دریافت می کند برای تمامی بیمه شدگان و اهالی بدون هیچ مشکلی خدمات ارایه می دهد.
وی با بیان اینکه همجواری با نیروگاه اتمی دارای محاسن و معایبی است گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با انعقاد تفاهم نامه ای با نیروگاه اتمی بوشهراز ماه آینده بسته هایی برای ایمنی مردم این منطقه که شامل قرص ید و ماسک است توزیع می کند.
کشمیری افزود: بسته های یاد شده توسط نیروگاه اتمی تهیه و آموزش های لازم را دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با نظارت پدافند غیرعامل و استانداری انجام می دهد.

** طرح تحول سلامت دغدغه های مردم در زمینه بهداست و درمان را کاهش داد
استاندار بوشهر گفت: بهره برداری از این طرح های بهداشتی بزرگترین عیدی نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر امید به مردم روستای هلیله است که از لحاظ قانونی زمینه برای خدمت رسانی به مردم فراهم می شود.
عبدالکریم گراوند افزود: طرح تحول نظام سلامت از کارهای بزرگ دولت تدبیر امید در حوزه سلامت است که برای آسایش و برطرف کردن دغدغه های مردم به مرحله اجرادرآمد.
وی بیان کرد: در سالهای گذشته بحث درمان و هزینه های پزشکی ازجمله دغدغه های مردم بود که برخی از افرادکم درآمد تمایلی به هزینه کردن برای سلامتی خود نداشتند.
گراوند افزود: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید این موضوع دردستورکارجدی قرارگرفت و زمینه هایی فراهم شدکه این نگرانی برطرف و مردم با حداقل هزینه بتوانند به درمان خود بپردازند.
استاندار بوشهر گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت مردم بویژه قشر کم درآمد جامعه دیگر دغدغه هزینه ها را ندارند.
وی یادآور شد: دولت تدبیر امید با وجود موانع و مشکلات به سلامت مردم نگاه ویژه ای داشته است و این نگاه ویژه را تداوم داده است.

** 600 میلیارد ریال طرح در عالیشهر در دست اجراست
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر در نشست شورای توسعه و عمران شهرستان بوشهر گفت: اکنون سرانه فضای آموزشی این شهر 2.5 متر است که این میزان 3.5 متر پایین تر از میانگین سرانه فضای آموزشی استان بوشهر است.
علی مقاتلی افزود: برای کاهش این کمبود سال گذشته موافقتنامه اجرای 6 مدرسه مبادله شد که از این شمار یک مدرسه در سال گذشته و 2 مدرسه دیگر نیز در سال جاری عملیات اجرایی آنها به اتمام می رسد.
وی یادآور شد: سه مدرسه دیگر عالیشهر نیز زمان اتمام آنها سال 1398 تعیین شده است.
مقاتلی بیان کرد: با اتمام این 6 مدرسه سرانه فضای آموزشی در عالیشهر به چهار متر افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: در حوزه درمان نیز سال گذشته عملیات اجرایی مرکز جامع خدمات درمانی عالی شهر آغاز شد که با افتتاح این مرکز ساکنان عالیشهر و سکونتگاه های حومه این شهر از خدمات این مرکز درمانی برخوردار می شوند.
مقاتلی ادامه داد: در مجموع 600 میلیارد ریال طرح در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی، سلامت برای عالیشهر تعریف شده که اجرای این طرح ها نقش چشمگیری در روند توسعه و پیشرفت این شهر ایفا خواهد کرد.

** راه اندازی بازارچه صنایع دستی استان بوشهر در دستور کار است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با هدف رونق فروش صنایع دستی بازارچه ویژه فروش صنایع دستی استان در مدرسه سعادت بوشهر فراهم شود.
ناصر امیرزاده افزود: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز طرح، این اداره کل آمادگی دارد که تا دهه فجر بازارچه ویژه فروش صنایع دستی استان بوشهر را به بهره برداری برسانیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: به منظور توسعه مراکز اقامتی و زیر ساخت های گردشگری از سال گذشته تاکنون یکهزار و 50 میلیارد ریال از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تاسیس هتل در این استان جذب شده است.
امیر زاده افزود: استان بوشهر در زمان حاضر در بخش اقامتی 2هزار و 300 تخت دارد که با اعتبار جذب شده از صندوق توسعه ملی زمینه راه اندازی یکهزار تخت دیگر در این استان فراهم می شود.
وی اضافه کرد: این طرح ها شامل سه هتل 2، 3 و 4 ستاره و 2 هتل سنتی در بافت قدیم شهر بوشهر، هتل 5 ستاره بندر کنگان و اقامتگاه بوم گردی است.
امیرزاده ادامه داد: همچنین موافقت اصولی و مجوزهای لازم برای آغاز عملیات اجرایی هتل 5 ستاره شهر بوشهر در بلوار امام علی و احداث 2 هتل دیگر در بافت قدیم این شهر گرفته شده است.
وی درباره توسعه واحدهای اقامتی بوم گردی در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 11 اقامتگاه بوم گردی در این استان وجود دارد که هدف گذاری استان 100 اقامتگاه است.

** نخستین کشتی تفریحی استان بوشهر هفته دولت امسال به آب انداخته می شود
امیرزاده ادامه داد: نخستین کشتی تفریحی (سه طبقه با 150 نفر ظرفیت) استان بوشهر نیز هفته دولت امسال در این استان به آب انداخته می شود.
وی اضافه کرد: کمک های فنی اعتباری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال جاری 13 میلیارد ریال است که انتظار می رود با توجه به اندک بودن این میزان اعتبار زمینه افزایش آن برای سال آتی فراهم شود.

** 2300 میلیارد ریال برای اجرای طرح آب ‎شیرین‌کن دشتستان سرمایه گذاری می شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در نشست توسعه و عمران شهرستان بوشهر با اشاره به طرح‌های تدوینی برای تامین آب آشامیدنی گفت: با صدور مجوز، طرح 45 هزار مترمکعبی آب ‌شیرین‌کن دشتستان با سرمایه‌گذاری 2 هزارو 300 میلیارد ریال اجرا می‌شود.
کیقباد یاکیده یادآور شد: اجرای خط انتقال آب شیرین کن دشتستان نیز 350 تا 400 میلیارد ریال هزینه دارد.
وی ادامه داد: انتظار می رود با اتمام مطالعه طرح احداث آب شیرین کن دشتستان عملیات اجرایی این طرح در شهریور ماه سال جاری آغاز شود.
یاکیده افزود: به سبب کاهش باران و کم آب شدن منابع آبی استان بوشهر، برای حل مشکلات بحران آب در دشتستان برنامه‌های متنوعی تدوین شده است.
وی گفت: همچنین در نشست با مسئولان آب و فاضلاب کشور برای حفر 9 حلقه چاه آب در جنوب برازجان اعتبارات لازم تصویب شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرافزود: علاوه بر حفر 9 حلقه چاه در جنوب دشتستان، یک حلقه چاه در آبپخش و یک حلقه چاه در شبانکاره حفر می شود تا در کوتاه مدت مشکل کم آبی در این شهرستان برطرف شود.
وی افزود: برای این طرح 80 کیلومتر خط انتقال با یکهزار و 500 میلیارد میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به طرح ‌های دیگر آبرسانی در دشتستان پرداخت و تصریح کرد: آب شیرین کن 10 تا 15 هزار مترمکعبی وحدتیه اجرا می‌شود و جانمایی احداث آب شیرین کن هفت هزار متر مکعبی آبپخش نیز انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: احداث 2 آب شیرین کن برای تامین آب شرب ساکنان جزیره شیف و روستای هلیله پیش بینی شده که بزودی ظرفیت و اعتبار موردنیاز احداث آن در کمیسیون تخصیص وزارت نیرو مشخص می شود.
مسعود نصوری افزود: بزودی با مشخص شدن اعتبار در کمیسیون تخصصی دستور برگزاری مناقصه اجرای این دو طرح به آب و فاضلاب روستایی استان ابلاغ می شود.

** 15 میلیارد ریال برای اجرای طرح پلاژ بانوان بوشهر اختصاص یافت
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر با اشاره به جانمایی پلاژ بانوان بوشهر گفت: یکی از مطالبات مهم بانوان بوشهری ساخت پلاژ است که برای تحقق این مهم 15 میلیارد ریال مصوب شده است.
مهرداد ستوده با بیان اینکه طرح پلاژ بانوان در بوشهر در قالب اعتبارات عمرانی توسط شهرداری بوشهر اجر می‌شود افزود: اعتبارات این طرح تامین و به شهرداری پرداخت می‌شود تا جانمایی پلاژ بانوان را انجام دهد و امسال افتتاح شود.
وی اظهار داشت: از شهرداری مرکز استان انتظار می‌رود طرح های کاربردی در سطح شهر بر اساس مطالبات مردم تصویب کند.
سرپرست شهرداری بوشهر گفت: تاکنون چهار نقطه توسط مشاور برای اجرای پلاژ بانوان شهر بوشهر پیش بینی شده و از وی خواسته شده مکان با دسترسی مناسب را هر چه زودتر به شهرداری بوشهر اعلام کند.
فردین خورشیدیان افزود: کار مطالعات پارک لیان بوشهر نیز اکنون در دست اجراست و پیش بینی شده ظرف چند ماه آتی به اتمام برسد.

** تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت مدیران است
معاون عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: برای افتتاح طرح ‌ها در هفته دولت امسال تکمیل آنها در اولویت قرار گرفته که بر این اساس طرح ‌های با پیشرفت فیزیکی بالا تکمیل و افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به افتتاح طرح‌های مهم عمرانی در استان بوشهر بیان کرد: طرح های عمرانی در روستاهای هلیله و بندرگاه، کلینیک بهداشت و درمان خارگ، ساختمان همراه بیمار بیمارستان شهدای خلیج فارس، 2 زمین چمن و یک زمین فوتسال از جمله طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال است.
ستوده با بیان اینکه پارک لیان بوشهر در مرحله طراحی است گفت: این طرح امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود ضمن اینکه تکمیل دانشکده هنر و معماری و طرح جامع خارگ نیز در دست پیگیری است.

** پایانه مسافربری خارگ در بوشهر راه اندازی می شود
معاون عمرانی استاندار بوشهر بیان کردد: کارهای مقدماتی در زمینه جانمایی پایانه مسافربری جزیره خارگ در بوشهر در دست اجراست و پیش بینی شده بزودی این مهم محقق شود.
وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات عمرانی با اولویت تحقق مطالبات مردم انجام می‌شود افزود: طراحی و توزیع اعتبارات طرح ‌های عمرانی در استان با اولویت بندی مطالبات مردم محقق می‌شود و این مساله را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

** 55 طرح عمرانی هفته دولت امسال در شهرستان بوشهر افتتاح می شود
معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: از 900 پزشک فعال در سطح این استان 285 پزشک حدود یک سوم آنها در شهرستان بوشهر هستند.
علی درویشی ادامه داد: از 974 تخت بیمارستانی استان نیز 325 تخت در استان بوشهر واقع شده است.
وی افزود: سرانه فضای ورزشی شهرستان بوشهر 0.6 مترمربع است که 18 سانتی متر پایین تر از سرانه ورزشی این استان است.
درویشی ادامه داد: شمار دانش آموزان شهرستان بوشهر نیز 45 هزار نفر است که در یکهزار و 511 کلاس تحصیل می کنند.
وی یادآور شد: در استان بوشهر 716 کلاس تخریبی وجود دارد که از این شمار 115 کلاس آن در شهرستان بوشهر واقع است.
درویشی در ارتباط با طرح های عمرانی شهرستان بوشهر گفت: 55 طرح عمرانی اسن شهرستان در هفته دولت افتتاح می شود که برای تکمیل آنها 175 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از این میزان بتازگی 140 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت:شهرداری های خارگ و بوشهر، اداره کل حمل و نقل و راهداری و دانشگاه علوم پزشکی به ترتیب با 19، 9، 8 و 6 طرح بیشترین طرح های عمرانی افتتاحی شهرستان بوشهر در هفته دولت امسال را به خود اختصاص داده اند.
وی یادآور شد: برای دهه فجر امسال نیز پیش بینی شده 17طرح به بهره برداری برسد که اتمام آنها نیز نیازمند 527 میلیارد ریال اعتبار است.
درویشی ادامه داد: شمار طرح های در دست احداث شهرستان بوشهر که مستمر و سالانه عملیات پیشرفت آنها در دست اجراست 210 طرح است.
وی گفت: 157 طرح تکمیا شده در شهرستان بوشهر وجود دارد که مطالبات باقیمانده پیمانکاران این طرح ها 400 میلیارد ریال است.

** بزرگترین خدمت تکمیل طرح های نیمه تمام است
استاندار بوشهر گفت: بزرگترین خدمت در جامعه تکمیل طرح های نیمه تمام است زیرا هرچه زمان اجرای طرح طولانی تر شود رضایت مندی مردم کاسته می‌شود.
گراوند بیان کرد: در این ارتباط حوزه عمرانی و سازمان برنامه و بودجه، نشست ها و برنامه های توسعه شهرستان ها را با جدیت دنبال کنند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران اجرایی جذب اعتبار از خزانه مد نظر داشته باشند، اضافه کرد: تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت است زیرا در غیر این صورت شاهد نارضایتی و بدبینی مردم نسبت به دولت و نظام خواهیم بود.
استاندار بوشهر گفت: اداره کل اقتصاد و دارایی استان ماهانه گزارش تخصیص اعتبارات دستگاه های اجرایی را به استانداری اعلام و حوزه عمرانی استانداری هم وضعیت اجرا و تخصیص اعتبارات عمرانی را نظارت کند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران اجرایی پیگیری جدی در مورد جذب اعتبارات داشته باشند، بیان کرد: احداث پارک علم و فناوری بوشهر کار ارزشمندی است که اداره کل راه وشهرسازی و فرمانداری برای تکمیل طرح و راه دسترسی آن اقدام لازم را انجام دهد.
گراوند با بیان اینکه شرکت عمران عالی شهر، موضوع فاضلاب این شهر را دنبال کند، افزود: شهرداران نیز در مورد طرح های توسعه گردشگری که قول اجرا داده اند با جدیت وارد عمل شوند.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.