نادر شفیع خدایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود از ظهر فردا ابتدا در مناطق و سواحل شمالی و بتدریج مرکز و جنوب استان بر سرعت وزش بادهای شمال غربی افزوده شود.
وی بیان کرد: انتظار می رود از روز جمعه تا سه شنبه در برخی ساعت ها سرعت باد به بیش از 60 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 2.5 متر برسد.
شفیع خدایی ادامه داد: بر این اساس نسبت به ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی هشدار داده می شود.
وی گفت: همچنین در این مدت نسبت به بروز پدیده گرد و غبار در منطقه و خارج از منطقه (کشورهای عراق و عربستان) و نفوذ آن به جو استان و در پی آن کاهش قابل ملاحظه دید افقی پیش بینی می شود.
شفیع خدایی افزود: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری در برخی نقاط گاهی همراه با غبار محلی و در ساعاتی از بعد از ظهر و شب در مناطق جنوبی استان وزش باد و گاهی گرد و غبار پیش بینی شده است.
مدیر کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت 10 تا 36 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده که در ساعات بعد از ظهر و شب در سواحل جنوبی گاهی تا 46 کیلومتر در ساعت نیز می رسد.
وی گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان 30 تا 90 سانتی متر پیش بینی شده که گاهی تا 120 سانتی متر در نظر گرفته شده است.
شفیع خدایی ادامه داد: در سواحل جنوبی نیز طی ساعت هایی بعد از ظهر و شب ارتفاع موج دریا 90 تا 150 سانتی تر و از بامداد و صبح فردا در همه سواحل استان 60 تا 90 و گاهی تا 120 سانتی تر پیش بینی می شود.
وی افزود: جزر اول دریا در ساعت 02:18 بامداد، مد اول 08:56، جزر دوم 16:42 و مد دوم دریا 22:55 خواهد بود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.