به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با جذب این شمار حامی جدید شمار حامیان ایتام در استان بوشهر به هشت هزار نفر رسید.
وی اظهار کرد: میزان جذب حامی ایتام در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد نشان می دهد.
لطفی ادامه داد: هر حامی ماهانه حداقل 500 هزار ریال به حساب ایتام و محسنین به عنوان فرزندان معنوی خود پرداخت می کنند و علاوه براین تلاش می شود مشکلات معیشتی آنان با حمایت های همه جانبه حامیان و خیران نیکوکار حل شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: از مجموع 12هزار یتیم زیر پوشش این نهاد در این استان چهار هزار و 100 نفر فاقد حامی و چشم انتظار حمایت خیران هستند.
لطفی یادآور شد: همچنین 6 هزار نفر نیز فرزند محسنین در استان بوشهر به حمایت نیاز دارند.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اضافه کرد: صدقات، زکات و انفاق خیران و مردم در منطقه محل سکونت آنها هزینه می شود و تحت هیچ شرایطی کمک های مردم از شهرستان دریافت کننده کمک خارج نمی شود.
وی با اشاره به برپایی سفره های اطعام و افطاری برای نیازمندان در ماه مبارک رمضان گفت: امسال مردم نیکوکار استان بوشهر با پرداخت 70 میلیارد ریال زمینه برپایی این سفره های افطاری و تامین سبد کالا را فراهم کردند که کالاها در کمترین زمان ممکن و در طول ماه مبارک رمضان در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خدمات مددکاری و مشاوره به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در سال جاری برون سپاری می شود.
وی افزود: برون سپاری خدمات مشاوره و مددکاری از رویکردهای برنامه ششم توسعه و با هدف افزایش کیفیت خدمات رسانی به مددجویان انجام می شود.
لطفی یادآور شد: خدمات مددکاری به دو بخش حاکمیتی و تصدی گری تقسیم می شود که خدمات بخش تصدی گری به مراکز معتبر و دارای مجوز مانند کلینیک های مددکاری و مشاوره، مراکز نیکوکاری و موسسه های خیریه واگذار و خدمات حاکمیتی از سوی مددکاران کمیته امداد انجام می شود.
وی تاکید کرد: در زمان حاضر هر مددکار 400 پرونده مددجویی دارد که با اجرای طرح برون سپاری پرونده های مدد کاران کمیته امداد به 100 پرونده کاهش و کیفیت عملکرد آنها نیز افزایش می یابد.
لطفی گفت: تقویم اجرایی مددکار خانواده در حال مطالعه است و برطبق این نظم برای هر مددجو شناسنامه ای طراحی می شود تا خدمات دریافتی از کمیته امداد به شکل پرونده الکترونیک در آن ثبت شود.
وی با بیان اینکه اجرای نظام مددکاری خدمت به مددجویان مدت دار می شود، افزود: این موضوع شامل حال سالمندان مددجو نمی شود و آنها تا پایان عمر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شود.
لطفی بیان کرد: به منظور سرعت بخشی در تحقق و اجرایی شدن این موضوع درگام اول کمیته امداد استان اقدام به شناسایی 30 مرکز مددکاری کرده است که امکان ارائه خدمات در قالب برون سپاری را دارند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 91 مددکار در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.