به گزارش ایرنا، حجت السلام عبدالحسین مصلح روز دوشنبه درنشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی افزود:مقام معظم رهبری همواره نگاهی ویژه به مساله اقتصادی داشته اند و در سال ٩٧ با عنوان حمایت از کالای ایرانی به رونق چرخه اقتصادی کشور توجه خاصی دارد.
وی یادآورشد: در سطح شهرستان با درایت فرماندار دستگاههای اجرایی موظف به خرید آثار تولیدکنندگان بومی و کالای ایرانی هستند ولی باید مردم نیز اعتماد بیشتری به تولیدات داخلی داشته باشند.
امام جمعه خورموج اظهارداشت: روحانیون باید به این موضوع توجه کنند که یکی از مسائل مهمی که در منابر باید متذکر شوند مساله حمایت و خرید مردم از تولیدات داخلی باشد.
مصلح یادآورشد:اگرچه فرهنگ کار درمنطقه ضعیف است ولی اولویت اول در انتخاب پیمانکاران داخلی باید پیمانکاران شهرستان باشد.
فرماندار دشتی نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی بایستی تجمیع تفکرات فرهنگی کل جامعه باشد و می تواند در امورات فرهنگی شهرستان و رفع مشکلات فرهنگی حائز اهمیت باشد.
عبدالله نادری افزود: مقام معظم رهبری در سلسله شعارهای سال های گذشته به گونه ای توجه به وضعیت اقتصادی جامعه را مطرح کرده است .
وی اضافه کرد: مصرف کالای ایرانی فقط به مصرف کننده مرتبط نمی شود و باید تولید کننده هم کالای کیفی تولید کند .
نادری یادآورشد: کشور در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی قرار دارد و در این جبهه اقتصادی همه باید احساس تکلیف کنند.
وی افزود:قطعا ذائقه مردم در زمان کوتاهی تغییر نخواهد کرد و برای تغییر نگرش و اعتماد مردم نیاز به فرهنگ سازی است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی نیز در خصوص شعار سال گفت: در خصوص رونق تولید داخلی، دولت، مصرف کننده و تولیدکننده به نوعی سهیم هستند.
حمید زارعی افزود: حمایت از کالای ایرانی در سطح شهرستان باید بومی سازی شود و به تولید کنندگان در حوزه های مختلف اعم از بافندگان و هنرمندان بها داده شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی تصریح کرد: معرفی آثار تولیدکنندگان دشتی در قالب نمایشگاه، تشکیل بازارچه سنتی، انتخاب فروشگاه برتر در حوزه کالای ایرانی، ساماندهی جمعه بازار و گزارش دهی ادارات هر سه ماه یکبار در تحقق شعار سال در جهت فرهنگسازی و حمایت ازکالای ایرانی پیشنهاد می شود.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.