طاهره شمشیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از اعلام رد صلاحیت نبی الله دهقانی گزینه منتخب اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر در وزارت کشور، 6 نفر از اعضای این شورا که به گزینه منتخب رای داده بودند بر انتخاب خود اصرار کردند و موضوع را به شورای مرکزی حل اختلاف ارجاع دادند.
وی بیان کرد: براساس شرایط قانونی هیات حل اختلاف مرکزی برای اعلام رای در این زمینه 15 روز مهلت دارد.
شمشیری ادامه داد: با پایان یافتن این مهلت تا پایان هفته جاری در صورت تایید نشدن صلاحیت گزینه منتخب، شورای اسلامی بوشهر دوباره وارد پروسه انتخاب گزینه جدید برای شهرداری بوشهر می شود.
وی افزود: در صورتیکه هیات مرکزی حل اختلاف در مورد صلاحیت گزینه منتخب شورا رای مثبت دهد، نبی الله دهقانی از هفته آینده به عنوان شهردار بوشهر فعالیت خود را آغاز می کند.
شورای اسلامی شهر بوشهر بیش از 2 ماه پیش با 6 رای موافق نبی الله دهقانی را به عنوان گزینه شهرداری بوشهر انتخاب و به وزارت کشور معرفی کرد که بتازگی وزارت کشور اعلام کرده است صلاحیت منتخب شورای شهر بوشهر برای شهردارشدن احراز نشده است.
اما 6 عضو شورای شهر بوشهر که رای موافق به گزینه منتخب داده بودند، به وزارت کشور معترض و خواستار اعلام نظر هیات مرکزی حل اختلاف در ارتباط با گزینه منتخب شهرداری بوشهر شده اند.
در این حال برخی اعضای شورای شهر بوشهر معتقدند با توجه به اینکه برگزاری نشست مجدد هیات مرکزی حل اختلاف زمان بر است به جای انتظار کشیدن برای رای احتمالی هیات مرکزی مبنی بر تایید صلاحیت گزینه منتخب شورا باید نسبت به انتخاب گزینه ای جدید برای شهرداری بوشهر اقدام کند.
شهرداری بوشهر از آبان ماه سال گذشته که شورای شهر براساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان پایان کار شهردار سابق بوشهر را تصویب کرد، تاکنون با سرپرستی اداره می شود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.