به گزارش ایرنا، حجت الاسلام پیروز اردکانی روز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت گناوه افزود: براساس ماده 15 داشتن انشعاب آب و فاضلاب لازم و ملزوم یکدیگرند و همه مالکان املاک واقع درمحدوده طرح جمع آوری فاضلاب مکلف هستند در با اعلام دستگاه ها و شرکت های فاضلاب اقدام به نصب انشعاب کنند و درصورت رعایت نکردن پس از اخطاریه و تذکرهای مهلت دار به قانونگذار اختیار تفویض شده که آب آنان را قطع کند.
وی اضافه کرد: فاضلاب گناوه به چالش و دغدغده اصلی تبدیل و همه حتی مسافران و گردشگرانی را که وارد این شهر می شود، درگیر کرده است.
اردکانی افزود: هم اینک اجرای ماده 15 درمورد فاضلاب در گناوه معطل مانده و باید عملیاتی شود و متولیان امر اگرچه تلاش هایی انجام داده اما ناکافی است و باید به تکلیف قانونی خود عمل کنند.
دادستان عمومی و انقلاب گناوه بیان کرد: اگر افرادی که ازلحاظ مالی مشکل دارند باید شناسایی و از طریقی که امکان مساعدت وجود دارد اقدام شود و افرادی که انشعاب فاضلاب دارند اما به شبکه متصل نمی شوند مکلف هستند در مدت مشخص وصل شوند که در صورت خودداری آنان، دستگاههای متولی براساس ماده 15 عمل کنند.
وی گفت: درصورت هرگونه تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی، دستگاه های متولی باید ورود کنند و طبق ماده 73 قانون آیین نامه دادرسی کیفری مصوب 1392 مکلف هستند هر جرمی در حوزه کاری آنان می افتد به دادستانی گزارش دهند.
وی اظهارکرد: از ورود فاضلاب خانگی به دریا باید جلوگیری شود.
اردکانی، بر تعمیر و ترمیم بموقع لوله های آب شرب دچار شکستگی تاکید کرد و گفت: تاخیر در ترمیم لوله های ترکیده شده باعث خواهد شد مواد مسموم و آلوده کننده وارد شبکه و درصورت استفاده فرد دچار مسمومیت و مشکل سلامت روحی و روانی شود.
فرماندارگناوه گفت: باتوجه به اینکه فاضلاب یکی از دغدغه های اصلی مردم این شهر است اما با وجود صرف هزینه هایزیاد برخی از شهروندان که انشعاب خریداری کرده اند به شبکه متصل نمی شوند.
سیدعلی پاک نژاد افزود: در تدوین نظام نامه سلامت این شهرستان، فاضلاب یکی از اولویت های پنج گانه شناخته شده و به تهران نیز اعلام شده که امیدواریم بودجه ای از این طریق جذب شود.
وی اظهارکرد: بستن دریچه های فاضلاب که به ساحل می ریزند توسط شهرداری و آب وفاضلاب، اطلاع رسانی محله به محله و تعیین مهلت به افراد، اقساطی کردن هزینه روی فیش های آب کسانی که به شبکه متصل نشده اند از مصوبه های شورای سلامت است.
طرح مطالعاتی فاضلاب گناوه در سال 1373 انجام و در سال 80 عملیات اجرایی آن آغاز شده که پس از 17 سال هنوز تکمیل نشده است.
برای تکمیل طرح فاضلاب این بندربراساس طراحی نقشه اولیه آن یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که حل این مشکل تنها از طریق اعتبار ملی امکان پذیر است.
شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد و حدود 70 هزار نفر از جمعیت 103 هزارنفری این منطقه را درخود جای داده است.
6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.