به گزارش ایرنا، عبدالحمید علیزاده روز چهارشنبه درحاشیه آئین رونمایی از بورس تحصیلی خلیج فارس دانشگاه بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه خلیج فارس بوشهر بجد دنبال پذیرش دانشجوی خارجی است و در این راستا رونمایی از بورس تحصیلی خلیج فارس این مسیر را هموارتر می کند.
وی اظهار کرد: اگر در آسمان کشوری پروازهای بین‌ اللملی زیاد و در خاک آن نیز دانشجوی خارجی باشد، بیانگر امنیت بالای آن کشور است و ایران هم در آسمان و زمین پذیرای افراد خارجی است.
مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای جذب دانشجویان خارجی دست یاری به سوی دانشگاه‌ها دراز کردیم و اکنون نخستین بورس تحصیلی دانشجویان خارجی در بوشهر ایجاد و برای اجرایی شدن این بورس پشتیبانی کنسولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در سال جاری با الهام از همین رویه، بورس مشاهیر، مفاخر و ماندگاران نیز پیگیری می شود که همه این اقدام ها باید به علم ثروت ساز منتهی شود.
مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در زمان حاضر 27 هزار دانشجوی خارجی در کشور مشغول به تحصیل هستند که با احتساب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد این آمار به حدود 34 هزار دانشجوی خارجی می‌ رسد.
علیزاده یادآور شد: در مورد رشته‌های تحصیلی برای بورس خلیج فارس، دانشگاه بوشهر باید تصمیم بگیرد که با توجه به ظرفیت های این استان، رشته های مورد نظر تعیین می شود.
وی در مورد انواع بورس در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: 2 نوع بورس تحصیلی الف و ب در کشور وجود دارد که در نوع الف پرداخت شهریه تحصیلی، خوابگاه رایگان، تغذیه، وسیله ایاب و ذهاب و مقرری ماهیانه برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته می شود و در نوع ب فقط مقرری ماهیانه به دانشجویان پرداخت نمی شود و مابقی شرایط مثل بورس نوع الف است.
علیزاده اظهار کرد: برای دانشجویان خارجی پشتیبانی کنسولی انجام و مقدمات ورود، خروج و گرفتن اقامت برای دانشجویان خارجی 15 روزه انجام می شود.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.