به گزارش ایرنا، ابوذر دهدار شنبه درجمع خبرنگاران افزود: وزارت کشور بر اساس قانون موظف است در مدت حداکثر 10روز پس از انتخاب شهردار وضعیت صدور حکم وی را مشخص کند.
وی بیان کرد: باتوجه به گذشت 2 ماه از انتخاب و معرفی گزینه شورا برای سمت شهرداری بوشهر امید است وزارت کشور با نگاه مردم سالاری دینی پاسخگوی افکار عمومی در شهر بوشهر باشد.
دهدار گفت: فرد انتخاب شده برای سمت شهرداری بوشهر متعهد، کارآمد و با تجربه است و از این رو از وزیر کشور درخواست داریم حکم وی را ابلاغ کنند تا روند برنامه‌ها و طرح‌های توسعه بوشهر شتاب بیشتری به خود گیرد.
وی ادامه داد: در مدت زمان فعالیت عبدالاامیر قاسمی بعنوان سرپرست شهرداری بوشهر نیز خدمات ارزنده ای توسط وی در حال انجام است که در این زمینه شورا قدردان تلاش های وی است.
دهدار با اشاره به مانع تراشی برخی افراد برای ابلاغ حکم شهردار بوشهر اظهارداشت: کارشکنی در صدور حکم شهردار بوشهر به ضرر مردم و تاخیر در تحقق برنامه‌ها و طرح‌های شهر بوشهر محسوب است.
وی افزود: با ابلاغ حکم شهردار بوشهر اتفاقات خوبی درشهر بوشهر رقم می‌خورد که امید است حکم نبی الله دهقانی شهردار بوشهر در اردیبهشت ماه ابلاغ شود.
رییس شورای اسلامی شهر بوشهر اظهارداشت: پارسال اعتبار شهرداری بوشهر یکهزار و 350 میلیارد ریال بودکه 100 درصد آن تحقق پیدا کرد.
وی ادامه داد: در بودجه یکهزار و 850 میلیارد ریالی شهرداری بوشهر برای سال جاری 30 درصد آن به محلات محروم و کم برخوردار اختصاص یافته است.
دهدار یادآور شد: دراین لایحه 80 میلیارد ریال نیز برای احیا بافت تاریخی بوشهر تخصیص یافته که امیدواریم شاهد اقدامات خوبی در این حوزه باشیم.
وی گفت: اقدام هایی نیز برای تملک عمارت ملک در دست اقدام است که امیدواریم به نتایج مثمر ثمری منجر شود.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: از سرپرست شهرداری بوشهر انتظار است در پاره‌ای از موارد که برای شورا و مردم شبهناک است با شورای شهر مکاتبه‌ لازم را داشته باشد.
طاهره شمشیری اضافه کرد: یکی از این موارد خرید و کاشت دو اصله درخت یک ‌صد ساله‌ یوکا در بوشهر است که پس از کاشت آن متوجه این موضوع شدیم.
وی با اشاره به هزینه 270 میلیون ریالی برای خرید و حمل درختان یوکا به بوشهر بیان کرد: شورای شهر بوشهر منتقد خرید این درختان است و از مدیریت فضای سبز درخواست شده توضیحاتی در این زمینه ارایه کند که تاکنون از اعلام آن خودداری کرده است.
شمشیری در ارتباط با طرح شناسنامه دار کردن درختان شهر بوشهر نیز گفت: باتوجه به این که این پلاک‌کوبی به شکل الکترونیک انجام و کیت‌هایی نیز به درختان وصل شده بود برخی از شهروندان به خیال این که این کیت‌ها امنیتی و زندگی آنها را تحت شعاع قرار می‌دهد، اقدام به کندن این کیت‌ها کردند.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.